25-Jun-2024, 12:54 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-Jun-2024, 12:59 PM door Arend-Jan.)
(24-Jun-2024, 03:25 PM)Snoek043 schreef: Het overzicht in de Snoek blijft gewoon top, al heb ik wel spijt van de nacaduct die ik niet heb gekozen (kan ik wel nog laten installeren door velomobiel.nl). Als het iets warmer wordt, zet ik het vizier al snel een stuk open. Sommige Duitsers zeiden me dat dit een parachute-effect creëert, maar dat lijkt me overdreven. De voorzijde van de Snoek is volledig dichtgemaakt met tape (het gedeelte aan de lichten en het grotere gat vooraan). Vooral als het kouder is, gaf dit al een enorm verschil. En ik ben ervan overtuigd dat diit een positief effect heeft inzake de snelheid.Bij mijn Milan GT gaf vizier open of dicht een vrij duidelijk verschil in snelheid (of bij bepaalde snelheid dus in vermogen). Een rem parachute klinkt dramatisch, maar met de klep open ben je de winst van de kap weer kwijt. Ja, zoveel maakt het wel uit! Heb dat in mijn oude Quest ook gemerkt.
Gaten dichtmaken aan de voorzijde zeg je dat het bij kou en enorm verschil maakte, en dat je ervan overtuigd bent dat het een positief effect heeft op snelheid. Kortom: jouw opmerking over dat hele duidelijke verschil ging over temperatuur en niet over snelheid, begrijp ik. Ja, dat is nogal logisch, dat dat veel uitmaakt.
Bij mijn QV rij ik in de winter met een dicht voetengatdeksel en zodra het weer boven de 5 graden komt gaat het deksel met gaten er weer terug in (anders heb ik het al heel snel te warm).
(25-Jun-2024, 11:10 AM)Tegelfanaat schreef: Aanleiding was dat ik het deksel voor de 2e keer kwijt was en Eva zei "over een week hebben we en nieuw model ". Kan niet zeggen dat het er minder warm van is geworden, boven de 15 graden rij ik trouwens niet met de kap, hoogstens met de foam cover als ik ook regen verwacht.Dank je!
Nu onderweg in Noorwegen, 's ochtends 7 graden dan is een warme Snoek met schuimdeksel toch wel lekker... Aan de andere kant, klimmen is dan wel zweten geblazen, zelfs bij 11° en 200W output. Ik kan het schuimdeksel boven mijn knieën kwijt maar dan raken mijn knieën 'm wel. Wat beter bevalt is het deksel achter je nek/hoofd, aerodynamics be damned ?
Ik gebruik die setup ook als pseudo luchtrem bij sommige afdalingen, dan gaat een 9% nog semi-gecontroleerd (totaalgewicht 105kg, 70mm trommels met koelribben van Lutz) maar het houdt niet over. Ook "gewoon" krijg ik de voorwielen niet geblokkeerd trouwens, als ik weer thuis ben ga ik daar toch eens (zelf, en/of door Theo) naar kijken.
Ik ben blij dat ik voor 90mm trommels gekozen heb, ik wil gewoon altijd knalhard kunnen remmen. De demofiets van vm.nl staat op 70mm trommels en remt geweldig, maar mijn ervaringen met die trommels zijn slecht, ze raken ook eerder slecht (meer/vaker onderhoud nodig)