27-Jun-2024, 08:32 AM
Het smeren is redelijk makkelijk. Boven in die 8mm bout die door je wielkast komt zit een klein gaatje. De bout is hol. Als je daarboven een paar druppeltjes in doet, dan komt het er aan de onderkant in de veerpoot weer uit. Het moet dan wel door/langs wat schuim, dus je merkt niet direct het effect. Bij teveel olie, wordt de wrijving van de wrijvingsdemping in je vering minder.
Het kan ook zijn dat de glijbussen van de vering, de kunststof bus tussen het bewegende en niet bewegende deel van de veerpoot, wat ingesleten is. Dat kan ook klapperen. Bij een VM met open wielkasten is dit vaak wel te voelen door wat te wrikken aan dat deel met die zwarte kunststof huls erom. Daaronder zit die huls. Bij de Quest kun je dat wel zien, maar kom je er mogelijk niet aan, te weinig plek voor je arm.
Het kan ook zijn dat de glijbussen van de vering, de kunststof bus tussen het bewegende en niet bewegende deel van de veerpoot, wat ingesleten is. Dat kan ook klapperen. Bij een VM met open wielkasten is dit vaak wel te voelen door wat te wrikken aan dat deel met die zwarte kunststof huls erom. Daaronder zit die huls. Bij de Quest kun je dat wel zien, maar kom je er mogelijk niet aan, te weinig plek voor je arm.