27-Jun-2024, 10:18 AM
Open wielkasten hebben duidelijke voordelen.
Het snel kunnen wisselen van de wielen.
Kleinere draaicirkel ofwel veel ruimere banden keuze voor de voorwielen.
Ik zie ook nadelen.
Minder mooi.
Potentieel meer last van (zij) wind.
Potentieel minder snel, wat vooral bij hogere snelheden uitmaakt.
In de Tuna hebben ze een compromis ontworpen, wel gesloten wielkasten maar eenvoudig te openen.
In de Bülk4More gaan ze er vanuit dat platen op de wielen in de meeste omstandigheden net zo goed zijn.
Ik hoop het binnenkort te ervaren, nu ja, het verschil tussen een Strada met doekjes en de 4More met platen, en voorheen de Quest met dichte kasten.
Het snel kunnen wisselen van de wielen.
Kleinere draaicirkel ofwel veel ruimere banden keuze voor de voorwielen.
Ik zie ook nadelen.
Minder mooi.
Potentieel meer last van (zij) wind.
Potentieel minder snel, wat vooral bij hogere snelheden uitmaakt.
In de Tuna hebben ze een compromis ontworpen, wel gesloten wielkasten maar eenvoudig te openen.
In de Bülk4More gaan ze er vanuit dat platen op de wielen in de meeste omstandigheden net zo goed zijn.
Ik hoop het binnenkort te ervaren, nu ja, het verschil tussen een Strada met doekjes en de 4More met platen, en voorheen de Quest met dichte kasten.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)