27-Jun-2024, 06:10 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 27-Jun-2024, 06:35 PM door Lig-ger.)
(25-Jun-2024, 02:01 PM)365cycle schreef:(25-Jun-2024, 12:01 PM)Hardloper schreef: Ik heb weleens de elektrische schema’s bekeken van de niet NL’s modellen. Hierbij viel me op dat deze gemaakt waren door Velomobiel.nl, Eva?? Dus Velomobiel.nl is betrokken bij bv de Milan / Bülk. Al is het maar voor de elektrische tekening.Eva maakt volgens mij alle tekeningen (ook de schematische tekeningen van de fietsen enzo) voor velomobiel.nl, en is verder ook veel meer onderdeel van het ontwerpproces dan veel mensen denken. Ze staat wat minder in de spotlight, maar is heel veel meer dan enkel "de vrouw van". Er zijn ook bepaalde onderdelen die bijvoorbeeld alleen Eva kan maken.
Waarom vragen jullie het de bouwers zelf niet?
Zou zelfs een mooi item zijn voor ons club blad...
Leuk hoor, zo ieders gedachten hierover te lezen, interessant zelfs.
Als we dan toch vrij mogen denken, had deze fiets misschien met het oog op vrouwelijke betrokkenheid in dit proces, zeer eervol de " Streva" genoemd mogen worden.
Stroomlijnde fiets, bedacht door Eva. Of verzin voor iedere letter een woord...
Dat zie je veel in de martime wereld, waar zowat iedere boot vernoemd wordt naar al die mooie vrouwen, kinderen of geliefden van de eigenaar...
Nu zelfs alle appels in de supermarkt worden vernoemd naar vrouwen...
[quote="Niels van der Wal" pid='49533' dateline='1719321125']
Er is dus een beetje verschil, maar niet essentieel.
Scheelt het kleinere frontale oppervlak qua vermogen (relevant genoeg voor de snelheid)?
En of dit scheelt, anders was Eva nooit gaan bouwen aan deze ontwikkeling en reden er nu 1500 questen rond.
Goddank is Eva eigenwijs, of kritisch, aan het knutselen geslagen en creatief te werk gegaan, of het volledige team.
Deze ontwikkeling is toch voornamelijk gebaseerd op frontaal oppervlak.
Anders was er nu de quest 3.0 met een snoet van de QV.
Mannen moeten eens wat vaker naar vrouwen luisteren, dat geldt op veel vlakken, zoals bedrijfstop, salarissen, politiek etc.
Wilt ligfietsen nog een generatie worden doorgegeven, of eindigt het vanwege het ego van onze mannenwereld?