29-Jun-2024, 11:54 AM
Had gisteren een leuk gesprekje bij zo'n hekje. Bij Griethausen is na heel lange tijd eindelijk het fietspadje weer open. Ze hebben daar aan de dijk geknutseld en een hoog water overloop gebouwd. In oude situatie fietste je over een dijkje lange een dode Rijnarm, kwam bij de grote weg en dan kon je oversteken. Allemaal klinkertjes maar wel een mooie plek, en een mooie rustige afsnij mogelijkheid. Nu is die dijk verlegd, prachtig asfalt, maar met zo'n dubbel hekje bij de grote weg.
Moest het toch even proberen. Werd dus uitstappen, op de parkeerrem wegens helling. Was het riempje aan het los maken en dook weer op uit de VM. Staat er aan de andere kant een man die opmerkte dat ze met zulke dingen geen rekening hadden gehouden. Hij kon er met de aanhanger achter zijn fiets ook niet door. Met de houten VM, met kleinere draaicirkel had ik het ook niet gered. Ik snap het ook niet, je moet een meter of 8 behoorlijk omhoog de dijk op. Zelfs de Milan ging in dat klimmetje van 40 naar 0 zonder bijtrappen.
We waren het roerend eens dat het beter had gekund.
Moest het toch even proberen. Werd dus uitstappen, op de parkeerrem wegens helling. Was het riempje aan het los maken en dook weer op uit de VM. Staat er aan de andere kant een man die opmerkte dat ze met zulke dingen geen rekening hadden gehouden. Hij kon er met de aanhanger achter zijn fiets ook niet door. Met de houten VM, met kleinere draaicirkel had ik het ook niet gered. Ik snap het ook niet, je moet een meter of 8 behoorlijk omhoog de dijk op. Zelfs de Milan ging in dat klimmetje van 40 naar 0 zonder bijtrappen.
We waren het roerend eens dat het beter had gekund.