07-Jul-2024, 07:42 PM
Op de 26/20 zit een crankstel met 53/39 kettingbladen, Campa, dus ongetwijfeld 5x135mm BCD. Het achterwiel is een 559 met een 35mm band en een 9v 13-26T cassette. (niet 100% maar wel waarschijnlijk ook Campa)
Is het logisch om de versnellingen van deze fiets wat lichter te maken om hem geschikter te maken om mee te toeren? Wat zou dan logisch zijn? Ander crankstel, 46/30T misschien? Andere cassette, 11-32T bv? Dat zou ook een langere kooi op de derailleur betekenen, die heb ik op zich wel liggen, past ook beter bij de shifters, al werkt dat nu ook wel. Moet ik voor die as een JIS of een ISO verwachten?
Dat achterwiel zal wel een Campa-naaf hebben? Ik zie dat niet zo snel, hoe herken ik dat? Daar past zeker niet zomaar een Shimano/SRAM oid cassette op?
Is het logisch om de versnellingen van deze fiets wat lichter te maken om hem geschikter te maken om mee te toeren? Wat zou dan logisch zijn? Ander crankstel, 46/30T misschien? Andere cassette, 11-32T bv? Dat zou ook een langere kooi op de derailleur betekenen, die heb ik op zich wel liggen, past ook beter bij de shifters, al werkt dat nu ook wel. Moet ik voor die as een JIS of een ISO verwachten?
Dat achterwiel zal wel een Campa-naaf hebben? Ik zie dat niet zo snel, hoe herken ik dat? Daar past zeker niet zomaar een Shimano/SRAM oid cassette op?
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course