08-Jul-2024, 04:53 PM
(08-Jul-2024, 04:38 PM)365cycle schreef:(08-Jul-2024, 12:03 AM)ZoefZoef schreef: Zou echt zonde zijn als dit ook het einde van velomobiel zou betekenen.Dat lijkt me sterk hoor.
Productie in koolstofvezel is handwerk en best gevoelig, maar het is geen Hogere Magie. Er zijn diverse bedrijven die dit kunnen. Ik zie twee uitdagingen voor alle potentiële kandidaten met uitzondering van gespecialiseerde ligfiets-/velomobielproducenten:
- veel van deze bedrijven willen grotere aantallen bouwen;
- de kans is groot dat assemblage en productie van de carrosserie van elkaar gescheiden moet gaan worden.
(08-Jul-2024, 04:40 PM)Hardloper schreef: Hoe erg is dit?
Ik denk dat de scheiding van productie van de carrosserie en de assemblage niet echt problematisch moet zijn. Het zijn totaal verschillende vakgebieden en de onderdelen van de assemblage worden ook elders gemaakt.
De grotere aantallen daarentegen zou wel eens problematisch kunnen zijn. Zeker gezien het feit dat er nog een hoop wordt veranderd nadat het eerste model op de markt komt. Quest is nog redelijk stabiel met een Quest 2 en een drie nog in de planning. Ik weet niet hoeveel de carrosserie bij dat soort wijzigingen ook verandert, maar als dat zo is ga je nooit grote aantallen van hetzelfde model krijgen.
Op zich is het produceren van kleinere aantallen an sich geen probleem, alleen dat zul je wel gaan merken in de prijs.