Dankjewel, Jeroen!
Crankstel, bladen, beide derries, achternaaf zijn 100% Campa. Cassette lijkt me dan ook, sowieso is 13-26T in Shimano-land geen algemene cassette. De fiets is geleverd (of althans zo kregen wij hem) met Shimano TT shifters, hij heeft inmiddels Microshift twisters, die net zo "bijna goed" passen. Remmerij is Magura
Crankstel, bladen, beide derries, achternaaf zijn 100% Campa. Cassette lijkt me dan ook, sowieso is 13-26T in Shimano-land geen algemene cassette. De fiets is geleverd (of althans zo kregen wij hem) met Shimano TT shifters, hij heeft inmiddels Microshift twisters, die net zo "bijna goed" passen. Remmerij is Magura
(08-Jul-2024, 06:11 PM)Jeroen S schreef: Tweedehands crankstellen zijn er wel en Campa had ook triples. Je kunt het buitenste blad ook weglaten. De Campabladen zijn zo duur dat je voor hetzelfde geld mogelijk ook een low budget crankstel incl bladen en vierkantpassing vindt. Het is ook mogelijk om met een Campa Triple crankstel en een willekeurig 74 steek binnen blaadje een 2x te maken. en de buitenste weg te laten.Interessant. Een tweedehands triple (vaak 52/42/30) kun je met weinig moeite inderdaad ombouwen naar bv beschermring/46/30. Nog altijd niet goedkoop (€40 + €50 + €45) maar zou wel perfect naar smaak zijn. Ik moet nog even zien of merkloos een vergelijkbaar resultaat voordeliger uitkomt.
Citaat:Dan is het opletten met de achterrem en achtervork. Sommige 20-26 waaronder de Blueglides hadden de rem onder de achtervork, [...] Maar updaten naar een moderne 40 tands cassette zou ik niet doen,Gelukkig geen Blueglide hier, rem ligt keurig op de vork. Met 30-40 krijg je net iets meer dan 5 km/u op 60 rpm, ik denk niet dat je dan nog fietsen kan. 30-26 is dan iets boven de 8 km/u, dat klinkt wel redelijk.
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course