16-Jul-2024, 03:30 PM
(16-Jul-2024, 02:01 PM)Jeroen S schreef: Met de 46er wel opletten dat die meestal voor het buitenblad zijn. Dan heb je aan de buitenkant het in gefreesde diepere randje voor het bladboutje. Bij de positie "midden" zit dit gat tegen het gat voor de bladboutjes in de crankarm. Aan de kant van je 30 er steekt ie dan iets uit. Dat zou lastig kunnen gaan doen bij het schakelen. Ervaring daarmee heb ik niet echt. Ik denk niet dat de 135er steekcirkel van de grote bladen zo klein is dat ie binnen de radius van de 30er valt. Dan zou het kunnen dat deze truc niet werkt.
(16-Jul-2024, 02:08 PM)Boyd Maduro schreef: Op een van mijn hurricanes zit ook een buitenblad als binnenblad gemonteerd tot dusver nog geen problemen mee gehad maar over het algemeen rij ik toch in het buitenblad en schakel ik niet zoveel aan de voorkant. (In in NL ook zelden nodig, zeker in noord Drenthe)
Goed punt, Jeroen. Net als Boyd, heb ik ook een Hurri met een 52-buitenblad als binnenblad. Volgens mij heb ik daar het blad achterstevoren zitten. (tekst richting frame/bracket) De boutjes vallen dan precies in de gefreesde randjes. Met een beetje geluk werkt dit ook op de 26/20. Op de Hurri heb je natuurlijk nooit een conflict met de ketting door die boutjes want die komt er niet links van dat blad.
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course