20-Jul-2024, 12:45 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20-Jul-2024, 12:53 AM door Martin van Mourik.)
(19-Jul-2024, 08:43 PM)Willeke_IGKT schreef: de laatste paar keer vanaf de Hollandse brug bij Almere ...
Als je via de Hollandse brug rijdt - richting Dronten neem ik aan - dan rij je dus van Velzen-Noord naar de Hollandse brug.
Via welke weg rij je dan door/om Amsterdam heen?
Ik dacht dat ik een redelijk goed doorlopende route door Amsterdam-Noord heen had gevonden, langs de IJdoornlaan tot bij S116, en dan de J.H. van Heekweg en de Markengouw richting de Schellingwouderbrug. In de praktijk viel het me nogal tegen, veel verkeer, een paar keer net niet of net wel een afslag gemist, en ik kwam ook nog een opgebroken weg met omleiding tegen. Het liefst was ik tot vlak bij de Schellingwouderbrug ten noorden van de A10 gebleven, maar dat gaat niet als je vanuit Landsmeer komt want er is alleen midden in Amsterdam-Noord een brug over het Noordhollandsch Kanaal, de volgende is pas in Purmerend. Ja of je kunt de veerpont Landsmeer-Schouw nemen, maar dat leek me ook niet opschieten.