23-Jul-2024, 04:04 PM
Lang antwoord:
Ik weet niet of het zo erg niet zal zijn. Dat doet er ook niet echt toe.
Als je wat rond leest dan worden er voor de DF vaak een aantal nadelen genoemd:
Zijwind gevoeligheid
Klein instapgat
Langzamer dan dichte wielkasten
Er zijn zat alternatieven die op 1 of meer van die punten beter scoren.
En de tweedehands prijzen die gevraagd worden (op het Duitse zusterforum staan er ook een aantal) zijn dusdanig hoog dat je voor niet veel meer ook een fiets kan hebben die die (echte of niet echte) nadelen niet heeft, in sommige gevallen zelfs een nieuwe.
De markt voor de DF lijkt me nu meer te bestaan uit mensen met een kleinere beurs die de nadelen voor lief nemen. Maar die wachten tot de prijs zakt.
Zelfs bij de dealer (VM) stond laatst een nette vrij nieuwe DFXL voor 7000, en daar kopen is minder risico dan bij een willekeurige particulier.
Kort antwoord:
Hij is te duur.
Ik weet niet of het zo erg niet zal zijn. Dat doet er ook niet echt toe.
Als je wat rond leest dan worden er voor de DF vaak een aantal nadelen genoemd:
Zijwind gevoeligheid
Klein instapgat
Langzamer dan dichte wielkasten
Er zijn zat alternatieven die op 1 of meer van die punten beter scoren.
En de tweedehands prijzen die gevraagd worden (op het Duitse zusterforum staan er ook een aantal) zijn dusdanig hoog dat je voor niet veel meer ook een fiets kan hebben die die (echte of niet echte) nadelen niet heeft, in sommige gevallen zelfs een nieuwe.
De markt voor de DF lijkt me nu meer te bestaan uit mensen met een kleinere beurs die de nadelen voor lief nemen. Maar die wachten tot de prijs zakt.
Zelfs bij de dealer (VM) stond laatst een nette vrij nieuwe DFXL voor 7000, en daar kopen is minder risico dan bij een willekeurige particulier.
Kort antwoord:
Hij is te duur.
Fietser en knutselaar en eventjes niet in vorm. Roets, FlevoRacer en diverse (carbon) zelfbouwers voor 1 of 2 personen