23-Jul-2024, 08:55 PM
Citaat:Dank je wel voor je eerlijk antwoord! Ik denk niet dat je een nieuwe kan kopen voor het bedrag waarvoor ik de mijne aanbied. Terwijl hij eigenlijk nog nieuw is. Maar goed, als niemand hem wil hou ik hem gewoon.Het gaat juist langzaam. De laatste jaren zijn de verkopen fors minder, en met de introductie van de b4m is er een nieuwe weg ingeslagen. Jens lijkt iets goed de hebben gedaan, zijn modellen lopen relatief goed. De promotie is ook goed, met name Ben Parke.
Het gaat blijkbaar snel in de velomobielwereld.
Er was een tijd dat velomobielen negatief afschreven, ze waren nieuw nauwelijks te krijgen. Daarna hebben ze lang uitzonderlijk weinig afgeschreven. Daar lijkt nu verandering in te komen, door prijsdruk van boven en voldoende aanbod. Dat is fijn voor beginners, maar niet leuk voor verkopers.
Een nieuwe fiets, en zeker een dure, is al 20% minder waard als hij de drempel de winkel over gaat. Dat dat met velomobiel niet zo is (was?), is eigenlijk best bijzonder.
Aan de andere kant, een nette 10 jaar oude quest gaat nog steeds voor pakweg 4000 of meer , ten opzichte van de nieuwprijs bij aankoop valt dat reuze mee. Als je specifiek naar DF kijkt staan er nu wat nette fietsen voor 7 a 8000, en wat oudere met een dingetje voor 5 a 6000. Geen van alle zijn ze snel weg.
Als ik zelf 8000 euro zou neerleggen, dan zou 25% meer voor een nieuwe Tuna of even veel voor een gepimpte b4m eerder in me op komen dan een nette nieuwe DFXL.
Maar ik ben meer in de markt voor iets in het lagere prijssegment, dat zou best een DF kunnen worden, maar dan geen nette (bijna) nieuwe.
Fietser en knutselaar en eventjes niet in vorm. Roets, FlevoRacer en diverse (carbon) zelfbouwers voor 1 of 2 personen