24-Jul-2024, 05:29 PM
(24-Jul-2024, 01:29 PM)Rikkie schreef: Ok, over die afstand kan ik er inkomen. Maar als ik het goed begrijp is dat niet altijd zo, en is het o.a. afhankelijk van de windrichting.Zoals gezegd, de DF heeft voor en nadelen. Eén van de voordelen van alle velomobiel is dat ze minder gevoelig zijn voor weersomstandigheden, en je reistijd dus vaak heel erg stabiel houden. De DF is daar merkbaar minder goed in dan sommige andere velomobielen. Eerder zat de DF samen met de Alpha 7 in een niche van velomobielen die relatief goed klimmen en optrekken, maar qua stroomlijn iets minder zijn. Tegenwoordig kaapt de Tuna die markt, omdat er nieuwe voordelen bijgekomen zijn, de voordelen van de DF behouden zijn en er eigenlijk geen nieuwe nadelen geïntroduceerd zijn.
(24-Jul-2024, 01:29 PM)Rikkie schreef: Hoe jullie naar jullie werk fietsen lijkt, voor mij althans, eerder op racen. Ik had eerder al aangegeven dat het voor wedstrijden wel een verschil zou kunnen maken.Nee hoor, dat heeft niets met racen te maken. We rijden gewoon een pak sneller dan jij
Zonder grappen: Ik zocht het laatst eens op - m'n gemiddelde hartslag tijdens een behoorlijke rits woon-werkritten was 132 bpm. Tijdens de laatste (en enige!) wedstrijd die ik tot nu toe gereden heb ging ik veel dieper dan ik op de openbare weg met een velomobiel doe. Als ik het me goed herinner was m'n gemiddelde hartslag over de twee duurraces 165 bpm. Net in de 170 zou ik eventueel ook kunnen maar dan is het echt wel op.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.