25-Jul-2024, 12:02 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-Jul-2024, 12:47 PM door Peter de Rond.)
Mijn ervaring met de Snoek-L.
Met ongeveer 2000km op de teller en klaar met de meeste/grootste aanpassingen kan ik het volgende wel delen.
Verzet 53/30 Rotor ovaal.
Is geen standaard heb zelf bladen en spider aangepast om dit mogelijk te maken.
Crank 160mm met links een vermogensmeter.
Grote aanpassingen zijn:
Stoel veel platter gemonteerd, zowel voor bij scharnierpunt als banden, stoel kan meer naar voren en langere ophangbanden gemonteerd, en rand bovenkant aangepast zodat hij niet tegen de wielkast achter komt.
Remkabels verlengd, zodat bochten in wielkast veel ruimer zijn, kabel loopt eerst naar achter onder spoorstang door en dan met ruime bocht naar ankerplaat.
Algemene indruk vergeleken met Milan SL, een snellere velomobiel die met name veel makkelijker klimt.
Enige nadeel met Milan is het instapgat, die is bij de Snoek-L echt kleiner.
Als ik naar de data kijk van een rit gisteren in mijn Garmin zie ik onderstaande info, zeg altijd maar zo, meten is weten.
Gereden: 175,3 km
Gemiddelde bewogen snelheid: 33,1
Tijd: 5:17;25
Gemiddelde hartslag: 119
Totale stijging: 327mtr.
Gemiddelde vermogen: 81 W
Max vermogen: 401 W
Dit soort data heb ik nog niet eerder gezien, met geen enkele velomobiel, en ik heb al 30 jaar een velomobiel.
Voor mij is de Snoek de nieuwe generatie velomobiel.
Afgelopen maandag een korte rit alleen gereden.
Gereden: 62,1 km
Gemiddelde bewogen snelheid: 42,1
Tijd: 1:28:27
Gemiddelde hartslag: 144
Totale stijging: 71 mtr.
Gemiddelde vermogen: 132 W
Max vermogen: 326 W.
Wat gedrag betreft, ervaar ik niet zoveel verschil met andere velomobielen waar ik mee gereden heb.
De grootste reden waarom je er veel makkelijker mee klimt is de loop van de ketting, daar zit een grote winst, tijdens klimmen lever je veel vermogen.
En doordat hij veel platter loopt, verlies je beduidend minder energie in de weerstanden van kettingrollen.
Dit is mijn ervaring, zou zeggen doe er je voordeel mee.
O ja, het is ook nog gewoon een hele mooie velomobiel :-)
Maar alle eer aan het team van Velomobiel.nl.
Met ongeveer 2000km op de teller en klaar met de meeste/grootste aanpassingen kan ik het volgende wel delen.
Verzet 53/30 Rotor ovaal.
Is geen standaard heb zelf bladen en spider aangepast om dit mogelijk te maken.
Crank 160mm met links een vermogensmeter.
Grote aanpassingen zijn:
Stoel veel platter gemonteerd, zowel voor bij scharnierpunt als banden, stoel kan meer naar voren en langere ophangbanden gemonteerd, en rand bovenkant aangepast zodat hij niet tegen de wielkast achter komt.
Remkabels verlengd, zodat bochten in wielkast veel ruimer zijn, kabel loopt eerst naar achter onder spoorstang door en dan met ruime bocht naar ankerplaat.
Algemene indruk vergeleken met Milan SL, een snellere velomobiel die met name veel makkelijker klimt.
Enige nadeel met Milan is het instapgat, die is bij de Snoek-L echt kleiner.
Als ik naar de data kijk van een rit gisteren in mijn Garmin zie ik onderstaande info, zeg altijd maar zo, meten is weten.
Gereden: 175,3 km
Gemiddelde bewogen snelheid: 33,1
Tijd: 5:17;25
Gemiddelde hartslag: 119
Totale stijging: 327mtr.
Gemiddelde vermogen: 81 W
Max vermogen: 401 W
Dit soort data heb ik nog niet eerder gezien, met geen enkele velomobiel, en ik heb al 30 jaar een velomobiel.
Voor mij is de Snoek de nieuwe generatie velomobiel.
Afgelopen maandag een korte rit alleen gereden.
Gereden: 62,1 km
Gemiddelde bewogen snelheid: 42,1
Tijd: 1:28:27
Gemiddelde hartslag: 144
Totale stijging: 71 mtr.
Gemiddelde vermogen: 132 W
Max vermogen: 326 W.
Wat gedrag betreft, ervaar ik niet zoveel verschil met andere velomobielen waar ik mee gereden heb.
De grootste reden waarom je er veel makkelijker mee klimt is de loop van de ketting, daar zit een grote winst, tijdens klimmen lever je veel vermogen.
En doordat hij veel platter loopt, verlies je beduidend minder energie in de weerstanden van kettingrollen.
Dit is mijn ervaring, zou zeggen doe er je voordeel mee.
O ja, het is ook nog gewoon een hele mooie velomobiel :-)
Maar alle eer aan het team van Velomobiel.nl.