26-Jul-2024, 02:55 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 26-Jul-2024, 03:15 PM door 365cycle.)
Voor het verplaatst wordt: Saukki heeft zowel de Milan SL als de Bülk te leen gekregen van Jan, voor promotiedoeleinden.
Gezien de frequentie waarmee Saukki eerder content maakte was dat mijns inziens ook gewoon een slimme zet.
Gezien de frequentie waarmee Saukki eerder content maakte was dat mijns inziens ook gewoon een slimme zet.
(26-Jul-2024, 11:57 AM)Jeroen S schreef: Ja, Ymte is erg bescheiden, maar in de wedstrijden doet hij, en de volgende generatie nog steeds mee voor de Podiumplekken met de Tuna of DF. Met een Quest of WAW ben je daarin naar mijn idee echt kansloos. Met een DF ben je zeker niet kansloos.Denk dat je met een goed getunede Quest nog altijd knalhard kan rijden, zeker als dat een XS is. Zoveel zijn we helaas gewoon niet meer opgeschoten de laatste jaren; Wim Schermer reed in 2011 53,6 km/h gemiddeld op LEL, Daniel Fenn reed toen 60 met een behoorlijk extreme Evo Ks (voorloper van de DF). Tegenwoordig wordt de 60 nog altijd maar zelden geknakt; afgelopen jaar was een rare race, in 2022 won Ymte met 56,1 km/h in een DF met hosen en toerkap. Als ik de data van de afgelopen tijd bekijk is Ymte is nu nog altijd sterker dan Wim in 2011 was.
(26-Jul-2024, 11:57 AM)Jeroen S schreef: BMX bandjes zijn voor andere dingen gemaakt. Ik was erg blij met de KHe Mac 2 rolde prima, fantastische grip, comfort ook prima. ( had hem voor op een eigenbouw lowracer met extra veel bandruimte voor.) Maar die had niks aan antilek en was nog kwetsbaarder dan de 25mm IRC Roadlite. Een van de weinige bandjes die ik weg heb gedaan wegens gebrek aan lekbestendigheid, het was me echt te gek.De KHE Mac 1.5 deed het vrij redelijk, reed daar niet idioot vaak lek mee. Dat was dus die heel rappe band die ik een tijd gebruikt heb onder de Milan
(26-Jul-2024, 12:36 PM)Gideonaut schreef: Als je al een DF met pants heb, is het dan echt nodig om hem de deur uit te doen en een Tuna te kopen? is dat zo'n groot verschil in snelheid?De Tuna zou in theorie iets trager moeten zijn dan een DF met pants. In wedstrijdtrim scheelt het niet veel in de praktijk.
(26-Jul-2024, 12:36 PM)Gideonaut schreef: Ik vind de beperkte bandenkeuze ook een issue, ik heb zoveel 20 en 26 inch banden liggen, om dan ook nog 16 inch bandjes te verzamelen is een beetje zot.Nu zeg je twee verschillende dingen: je argument ondersteunt niet dat de bandenkeus beperkt is, maar dat jij geen zin hebt om naast 559 en 406 ook nog 349 te gaan verzamelen. Heel begrijpelijk, vind ik ook irritant. Helaas ben ik zelf al gezegend met 622, 590, 584, 559, 540, 520 en 406, dus 349 kan er ook nog wel bij
(26-Jul-2024, 12:36 PM)Gideonaut schreef: Maar om gelijk heel de velomobiel af te schijven is ook vreemd. Het lijkt mij nogal een marketing issue te zijn.Dat denk ik idd ook.
(26-Jul-2024, 12:36 PM)Gideonaut schreef: Niet zo heel lang geleden hadden we John Williams en Saukki die wekelijks filmpjes maakten maar beide zijn opeens poef verdwenen van het internet.Klopt. Denk dat het aantal interessante filmpjes dat je over velomobiel rijden kan maken gewoon beperkt is, of je moet wel heel creatief gaan doen. Er is geen enorme markt die je probeert te paaien met nieuwe gadgets en het publiek is ook beperkter, dus je hebt minder aanvragen.
Vooral John van Veloads maakte unieke filmpjes over velo's in dagelijks gebruik.
(26-Jul-2024, 12:53 PM)Wim -de roetsende schreef: Misschien moet ik ook maar eens filmpjes gaan makenTopplan Wim!
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.