26-Jul-2024, 08:18 PM
(26-Jul-2024, 11:33 AM)365cycle schreef:Hier had ik kennelijk iets specifieker moeten zijn. Deze Arisun en Tioga zijn helaas niet smaller te krijgen dan 28mm. Dat past helaas net niet lekker in mijn Brammobiel (M5LR). Gelukkig maakt Schwalbe soms iets in 451-25 of 451-23 en heb ik (inmiddels) een stapeltje... (en achter is lekker 622, daar is de keuze waarlijk reuze).(26-Jul-2024, 10:56 AM)Tijanus schreef: Dat is -op de papieren specs afgaand, ik heb nog niks anders gereden dan een Quest- ook mijn grootste vraagteken bij de Tuna. Leuk dat 349 een gangbare vouwfietsmaat is, maar 406 is dat ook, en bovendien de BMX standaard. Wetende hoe problematisch het is om aan rappe (of zelfs maar smalle) 451 bandjes te komen ben ik toch iets huiverig...Volgens mij is 451 bij race BMX-en nog altijd gangbaar, 406 wordt meer voor stunten gebruikt.
Daarom zijn er in 451 ook nog best wel wat snelle bandjes te vinden zoals de Arisun XLR8 en de Tioga Fastr S-Spec (die trouwens wel héél snel lek gaat).
Aan de andere kant, bij de Tuna zal de bandenkeus niet zo snel op de millimeter aankomen.
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'