Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Filmpje van GCN: "Motornormitivity"
#19
(02-Aug-2024, 01:27 PM)datakneder schreef: Het gevolg van bellen is dat mensen vaak eerst om gaan kijken in alle rust. Daarna gaan ze willekeurig een kant op die niet te voorspellen is. Ook fietsers gaan eerst omkijken, en hierbij enorm zwalken om dan soms ook aan de linkerkant rijden. Fietsers mogen elkaar niet rechts inhalen dus moet ik tot bijna stilstand afremmen. Als je dat elke honderd meter moet doen, ga je denken dat het misschien ook wel zinnig is dat die mensen rekening houden met andere verkeersdeelnemers.

Helemaal eens. Ik voel me snel hoogst onplezierig als ik met de Quest per abuis op een dermate smal fietspad uitkom (zo'n fietspad van hooguit een meter breed naast een zandpad bijvoorbeeld) dat ik gedwongen wordt meer dan de helft van de beschikbare weg te gebruiken. Dat voelt toch als een exclusief (zij het temporeel) gebruik van iets (de weg) waarop ik slechts inclusief (dus naast anderen) gebruiksrecht heb. Opeens voelt een Quest dan als zo'n overbodig grote SUV - met de racefiets heb ik met dezelfde situatie geen probleem.

De voetgangers in dit voorbeeld lopen vier breed - en ook dat nog eens (maximaal) breeduit - met ook nog eens drie honden die eerst weer eens onder controle gebracht moeten worden als er een willekeurige medeweggebruiker aankomt. Kijk, je hoeft niet permanent rekening te houden met een achteropkomende negenassige betonmixer, maar willekeurig welke weggebruiker kan hier niet langs zonder (substantieel vertragende) interactie. Wat mij betreft is dat inderdaad tamelijk asociaal.
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Airborne Manhattan Project - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje' - Milan SL2 'Yellow Submarine' 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle


Berichten in dit topic
Filmpje van GCN: "Motornormitivity" - door bucovaina - 31-Jul-2024, 01:21 PM
RE: Filmpje van GCN: "Motornormitivity" - door 365cycle - 31-Jul-2024, 02:13 PM
RE: Filmpje van GCN: "Motornormitivity" - door LigZeeuw - 31-Jul-2024, 02:58 PM
RE: Filmpje van GCN: "Motornormitivity" - door voodoo - 31-Jul-2024, 03:27 PM
RE: Filmpje van GCN: "Motornormitivity" - door 365cycle - 31-Jul-2024, 05:39 PM
RE: Filmpje van GCN: "Motornormitivity" - door Frutsel - 31-Jul-2024, 07:57 PM
RE: Filmpje van GCN: "Motornormitivity" - door bucovaina - 31-Jul-2024, 08:43 PM
RE: Filmpje van GCN: "Motornormitivity" - door Jeroen S - 01-Aug-2024, 11:14 AM
RE: Filmpje van GCN: "Motornormitivity" - door 365cycle - 01-Aug-2024, 12:39 PM
RE: Filmpje van GCN: "Motornormitivity" - door bucovaina - 02-Aug-2024, 09:22 AM
RE: Filmpje van GCN: "Motornormitivity" - door blokdoorn - 02-Aug-2024, 10:12 AM
RE: Filmpje van GCN: "Motornormitivity" - door Bacchus - 02-Aug-2024, 12:48 PM
RE: Filmpje van GCN: "Motornormitivity" - door bucovaina - 02-Aug-2024, 12:59 PM
RE: Filmpje van GCN: "Motornormitivity" - door Tijanus - 02-Aug-2024, 01:48 PM
RE: Filmpje van GCN: "Motornormitivity" - door Hardloper - 02-Aug-2024, 02:36 PM
RE: Filmpje van GCN: "Motornormitivity" - door bucovaina - 02-Aug-2024, 07:45 PM
RE: Filmpje van GCN: "Motornormitivity" - door Tijanus - 02-Aug-2024, 10:05 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
wat ze zeggen
Ik kreeg vandaag van...Willeke_IGKT — 12:57 PM
Medeliggers onderweg
Ik werd aangesproken...datakneder — 12:43 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
.. het echt lekker w...datakneder — 12:29 PM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Allen, alvast erg be...EnriceV82 — 12:02 PM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Als je lang bent, zo...Lopopodium — 11:52 AM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Het maakt uiteraar...EnriceV82 — 11:03 AM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Het maakt uiteraard ...Lopopodium — 10:55 AM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Welkom op het forum!...Roepers — 09:42 AM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Ik heb hier in de sc...datakneder — 09:26 AM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Hoi beste ligfietser...EnriceV82 — 09:16 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
... ik het knopje va...LigfietsWilsum — 07:39 AM
Zomercompetitie 2026
Ziet er een beetje j...Lopopodium — 11:30 PM
Zomercompetitie 2026
Schrijf je vooral ...datakneder — 11:20 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Dan ben ik benieuw...Hoekie — 08:37 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Stichtse brug (E...Niels van der Wal — 07:48 PM
Zomercompetitie 2026
Zoals beloofd staat ...Boyd Maduro — 06:09 PM
Moordenaar op een ligfiets?
Voor de nieuwsgierig...Lopopodium — 12:55 PM