03-Aug-2024, 09:52 AM
(02-Aug-2024, 11:34 PM)Velomobielfan schreef: Beste mede-velonauten,
Bij deze een voorstelrondje nu ik al een paar weken hier actief ben. De naam is Yaïr, woonachtig in Amsterdam en op dit moment nog werkzaam in dezelfde stad waarvoor de stadsfiets het beste vervoermiddel is. Voor werk moest ik incidenteel in Utrecht zijn, waarvoor ik tot zover de stadsfiets pakte en waardoor ik al voornemens was om een velomobiel aan te schaffen. Omdat mijn nieuwe functie op een aardig afstandje ligt, heb ik de Quest XS nr 134 bij velomobiel.nl aangeschaft. Deze wordt hopelijk binnen twee weken rijklaar gemaakt, waardoor ik hopelijk nog twee weken van mijn verlof kan genieten van mooie (infiets)ritjes door het land. Wellicht zie ik enkelen van jullie tzt!
Dag Fan :-)
Lang heb ik in Utrecht gewoond en ben regelmatig naar Amsterdam gefiets. Geen idee hoe goed je bekend bent met de routes, dus wat tips:
Utrecht in gaat het beste via de Demka-brug. Je hebt dan vanaf Amsterdam; fietsend langs het Amsterdam-Rijnkanaal; geen stoplichten. De brug is te nemen met een velomobiel, als moet je door een haarspeldbocht aan de Utrechtkant wel uitstappen om je velo te draaien, (of je moet flinstonen). (De brug bij Maarssen vind ik een onding; haakse bochten die je alleen kan nemen door te steken; de route naar de gele-brug bij de DE fabriek, heeft veel kruisingen en stoplichten.
Een leuk weggetje binnendoor is, vanaf het ARK, bij het gemaal afslaan richting Baambrugge (lekker terras op het water bij de Punt), maar dan niet onder het spoor door, maar het spoor westwaarts volgen naar Abcoude. Via het station kan je dan naar de weg richting Amsterdam.
Het is een leuk gebied, met veel mogelijkheden, dus veel fietsplezier.
Niels, liggert, van der wal
De verrijking zit in de beperking