11-Aug-2024, 10:26 AM
Ik zou ook zeggen, laat die kap er maar af. Het overzicht wordt duidelijk minder, je bent toch wat beperkt in het zicht om je heen. Verder worden ook geluidssignalen nagenoeg volledig geblokt. Je hoort een auto ook niet meer naderen. Verder heb je meer herrie, omdat de geluiden uit de fiets niet weg kunnen en onder de kap blijven hangen. De aandrijving maakt ineens meer lawaai.
Bij 34 graden is het onder zo'n kap wel te doen zolang je rijdt. Op het zwarte asfalt in de zon voor het stoplicht verandert dat binnen seconden in een solarcooker. Dan kun je de kap wel even open gooien, maar toch.
Ik sluit me ook bij Wim aan, het nieuwe snelheidspotentieel is heel fijn, maar zoveel ervaring heb je nog niet. Het zou dus goed kunnen dat je op een bepaald moment toch even een foute inschatting maakt. Als in "peperdure auto in puin tijdens proefrit". Eventjes iets te overmoedig... Bouw het rustig op.
Bij 34 graden is het onder zo'n kap wel te doen zolang je rijdt. Op het zwarte asfalt in de zon voor het stoplicht verandert dat binnen seconden in een solarcooker. Dan kun je de kap wel even open gooien, maar toch.
Ik sluit me ook bij Wim aan, het nieuwe snelheidspotentieel is heel fijn, maar zoveel ervaring heb je nog niet. Het zou dus goed kunnen dat je op een bepaald moment toch even een foute inschatting maakt. Als in "peperdure auto in puin tijdens proefrit". Eventjes iets te overmoedig... Bouw het rustig op.