28-Aug-2024, 12:51 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 28-Aug-2024, 01:06 PM door ZoefZoef.)
Het is eigenlijk meer 's nachts 160km/u rijden op een lege snelweg. Je weet dat het niet mag, dat het eigenlijk vaak niet echt een probleem is omdat er geen hond op de weg is en je ruim baan hebt, maar dat er een sanctie aanhangt als je toch geflitst of staandegehouden wordt. Dat is het een bewuste gok die je neemt door toch 160km/u te gaan rijden en waarvan je de consequenties daarvan gewoon moet accepteren
en niet als een klein kind moet gaan janken. Moet je dat alles dan maar sanctioneren, als het veilig kan en je verder niemand tot last bent?
Overdag vind ik het net wat wat anders: veel drukker en grotere gevaarzetting voor anderen, dus mag er wat mij betreft dan eerder gesanctioneerd worden.
Mijn ervaring met de ligfiets in de trein:
-kaartcontrole is er nauwelijks,
-kaartcontrole op een fietskaartje al helemaal niet,
-er is veelal ruimte genoeg om een ligfiets mee te nemen,
-controleurs doen vooralsnog niet moeilijk als het gaat om ligfietsen,
-dus ik stap met ligfiets en al in de trein
en eigenlijk wil ik dus gewoon zeggen blijf gewoon de trein pakken met de ligfiets en daarbij moet je een ding bedenken: je kan een lastige controleur tegenkomen die je de trein uitzet met fiets en al of weigert in te laten stappen. Zorg dus dat je niet de laatste trein naar huis neemt als je niet een pokke-eind terug wil fietsen. Of wees daarop bedacht en zet je fiets vast zodat de conducteur deze niet de trein uit kan zetten ga zelf een stukje verderop zitten.
Soms vragen regels gewoon om een stukje burgerlijke ongehoorzaamheid en dit is een uitstekend voorbeeld daarvan. En zo denkt de conducteur er waarschijnlijk ook over, want hem boeit die ligfiets echt geen ene reet als ie gewoon keurig op de voor fietsen bestemde plek staat en niemand tot last is.
en niet als een klein kind moet gaan janken. Moet je dat alles dan maar sanctioneren, als het veilig kan en je verder niemand tot last bent?
Overdag vind ik het net wat wat anders: veel drukker en grotere gevaarzetting voor anderen, dus mag er wat mij betreft dan eerder gesanctioneerd worden.
Mijn ervaring met de ligfiets in de trein:
-kaartcontrole is er nauwelijks,
-kaartcontrole op een fietskaartje al helemaal niet,
-er is veelal ruimte genoeg om een ligfiets mee te nemen,
-controleurs doen vooralsnog niet moeilijk als het gaat om ligfietsen,
-dus ik stap met ligfiets en al in de trein
en eigenlijk wil ik dus gewoon zeggen blijf gewoon de trein pakken met de ligfiets en daarbij moet je een ding bedenken: je kan een lastige controleur tegenkomen die je de trein uitzet met fiets en al of weigert in te laten stappen. Zorg dus dat je niet de laatste trein naar huis neemt als je niet een pokke-eind terug wil fietsen. Of wees daarop bedacht en zet je fiets vast zodat de conducteur deze niet de trein uit kan zetten ga zelf een stukje verderop zitten.
Soms vragen regels gewoon om een stukje burgerlijke ongehoorzaamheid en dit is een uitstekend voorbeeld daarvan. En zo denkt de conducteur er waarschijnlijk ook over, want hem boeit die ligfiets echt geen ene reet als ie gewoon keurig op de voor fietsen bestemde plek staat en niemand tot last is.