Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nieuw projectje: Flevobike(?) opknapper
#5
Heel erg veel van wat ik zie, lijkt wel heel erg op een flevobike. Ook de wat lastiger zelf te maken gebogen U stukken.
Het laswerk vind ik ook erg wisselend van beeld. Ik ben op dat vlak zeker geen expert. Maar die knik in het voorframe is gelast. Daar zie je niks van. Wel lijkt de knik mij op het oog iets te ver naar achteren te zitten. Ook de knik bij het achtervorkscharnier is keurig. Die versterkingsdriehoek daar net boven geeft een iets ander beeld.

Die spanveren en het aangelaste stuur zijn niet origineel. Er heeft dus iemand aan zitten knoeien. Die twee gaatjes met schroefdraad, naast het stuur, daar hoort nog net zo'n ding op maar dan met gaatjes en 2x m8 boutjes gok ik. Die flappen aan het stuur horen niet. waar de spanveerbout doorgaat. Ook het draaipunt vertrouw ik niet helemaal, daar horen lagers in te zitten onder een 45 graden hoek, zoals in jouw tekening. Dit lijkt een lompe bout. Ook het stoeltje is niet origineel.

Als de knik te ver naar achteren zit, dan zou dat kunnen resulteren in een verkeerde positie tov het achterframe, maar dat is wel een beetje gokken, speculeren van mijn kant.

Hier vind je ook wel veel goede info over de flevobikes. https://wannee.nl/hpv/variatie/index.htm#inleiding

Wat verstopt ook de echte homepage https://wannee.nl/hpv/index.htm op die pagina vindt je ook hoe je hem kunt bereiken. Kom je er echt niet uit, wil hij misschien wel mee denken. Ik weet niet hoe actief hij nog is met ligfietsen.

Ik gok een flevobike die ooit met wat missende onderdeeltjes is doorgegeven. Of een half afgemaakt projectje, wat door iemand zonder tekeningen is afgemaakt. Handige Harry heeft er vervolgens aan zitten knutselen en wat dingetjes zelf wel effe opgelost. Met wat dingetjes die hij nog had liggen of zoals hij dacht dat het moest.

Zo'n diabolo is hier te krijgen. https://www.ligfiets.shop/nl/onderdelen-...flevobike/

De tekening die je hebt, die lijkt me beter te kloppen dan hoe het hier is uitgevoerd.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , martinus , 365cycle


Berichten in dit topic
RE: Nieuw projectje: Flevobike(?) opknapper - door Jeroen S - 03-Sep-2024, 08:43 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 6 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Mijn nieuwe Performer Highracer
Hoe bevallen de beid...Lopopodium — 11:16 PM
Hallo allemaal!
Ik stel mij graag ev...denman1710 — 11:11 PM
Optima orca goede beginnersfiets?
Probeer het, en je w...Lopopodium — 11:02 PM
Optima orca goede beginnersfiets?
OK bedankt iederee...Wim -de roetsende — 11:01 PM
Medeliggers onderweg
Vandaag ben ik deze ...kuŝbiciklo — 10:23 PM
Ervaringen met de Tuna
Als ik zo lees zal v...Hardloper — 10:01 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Mooi Wit is Niet...Hoekie — 09:52 PM
Heeft iemand een heflift in gebruik?
Ik vind de fiets t...Hoekie — 09:41 PM
Heeft iemand een heflift in gebruik?
Ik vind de fiets toc...Jeroen S — 09:37 PM
Medeliggers onderweg
Schijnbaar is da...Bob Hagendijk — 08:44 PM
Medeliggers onderweg
Schijnbaar is dat ...Josligfiets — 08:22 PM
Optima orca goede beginnersfiets?
Zie hierJosligfiets — 08:17 PM
DF269 - Verkocht
Vanmorgen weer gespo...Arend-Jan — 08:17 PM
Ervaringen met de Tuna
Ja, dat is ook preci...Arend-Jan — 08:15 PM
Medeliggers onderweg
En ik nu twee keer d...Arend-Jan — 08:13 PM
Optima orca goede beginnersfiets?
Ik krijg een déjà vu...Lopopodium — 08:03 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
He, sinds wanneer ...Fietsbennie — 08:02 PM