Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Windgeruis - Ervaring met noise canceling?
#70
Iets van anderhalf jaar geleden in de winter was ik een muts vergeten mee te nemen, maar ik had wel een buff in mijn tas gegooid. Toen ik s'avonds in de kou last kreeg van koude oren heb ik die buff maar over mijn oren getrokken. Het viel me toen op dat de buff rond mijn oren het windgeruis goed dempte terwijl ik verkeersgeluiden nog goed kon waarnemen.
Sindsdien rij ik vrijwel altijd met een zelf gemaakte smalle hoofdband die precies over mijn oren past. Deze dempt windgeruis, zorgt dat mijn pet nooit meer afwaait, beschermt mijn oren tegen verbranden bij felle zon, en tegen de kou in koude omstandigheden.
Ik heb ook van stof en wat schuimrubber twee dingen gemaakt die precies over mijn oren passen. Het was mijn bedoeling daar een geintegreerd verstelbaar geheel van te maken maar daar ben ik nooit aan toe gekomen. Als ik behoefte heb aan extra demping dan doe ik eerst die hoofdband om en daarna schuif ik die oorschelpen eronder, over mijn oren heen. Dat is wel wat gehannes, maar het is een tijdelijke oplossing, die ik wel al best een tijdje gebruik.
Heel soms vind ik het fijn om eens een stukje te rijden en de wind vrij langs mijn oren te voelen gaan, maar als het wat harder gaat vind ik het windgeruis al snel te vermoeiend worden, en doe ik de hoofdband weer om.
Ik vind die hoofdband bij warm weer zelden te heet aan mijn hoofd, meestal heb ik genoeg vaart die voor voldoende koeling zorgt. Bij een langere klim met warm weer heb ik de hoofdband deze zomer wel eens afgedaan, en dan weer om bij de volgende langere afdaling.
Antwoord }
Bedankt door: JanBurp , Willeke_IGKT , 365cycle


Berichten in dit topic
RE: Windgeruis - Ervaring met noise canceling? - door Martin van Mourik - 03-Sep-2024, 10:08 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 6 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Mijn nieuwe Performer Highracer
Hoe bevallen de beid...Lopopodium — 11:16 PM
Hallo allemaal!
Ik stel mij graag ev...denman1710 — 11:11 PM
Optima orca goede beginnersfiets?
Probeer het, en je w...Lopopodium — 11:02 PM
Optima orca goede beginnersfiets?
OK bedankt iederee...Wim -de roetsende — 11:01 PM
Medeliggers onderweg
Vandaag ben ik deze ...kuŝbiciklo — 10:23 PM
Ervaringen met de Tuna
Als ik zo lees zal v...Hardloper — 10:01 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Mooi Wit is Niet...Hoekie — 09:52 PM
Heeft iemand een heflift in gebruik?
Ik vind de fiets t...Hoekie — 09:41 PM
Heeft iemand een heflift in gebruik?
Ik vind de fiets toc...Jeroen S — 09:37 PM
Medeliggers onderweg
Schijnbaar is da...Bob Hagendijk — 08:44 PM
Medeliggers onderweg
Schijnbaar is dat ...Josligfiets — 08:22 PM
Optima orca goede beginnersfiets?
Zie hierJosligfiets — 08:17 PM
DF269 - Verkocht
Vanmorgen weer gespo...Arend-Jan — 08:17 PM
Ervaringen met de Tuna
Ja, dat is ook preci...Arend-Jan — 08:15 PM
Medeliggers onderweg
En ik nu twee keer d...Arend-Jan — 08:13 PM
Optima orca goede beginnersfiets?
Ik krijg een déjà vu...Lopopodium — 08:03 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
He, sinds wanneer ...Fietsbennie — 08:02 PM