11-Sep-2024, 09:07 AM
(11-Sep-2024, 07:37 AM)zeetje schreef: Hoe ik het ondertussen begrijp is dat er niets mis met de DF op zich. Eerder dat de nieuwere modellen enkele verbeterde ditjes en datjes hebben die ervoor zorgen dat een nieuwe DF niet zo interessant is tov andere nieuwe modellen.Inmiddels is het bij velomobielen al een tijdje zoals bij auto's: Een BMW M340i van 2024 is een beter sturende, comfortabelere en snellere auto dan een BMW M340i van 2016. Als je zo hard mogelijk trapt (met je rechtervoet) gaan ze echter allebei in krap 5 seconden van 0 naar 100 en maximaal zo'n 250 km/h.
Wil je de nieuwe, dan kost dat ongeveer €100.000, de tweedehands heb je voor een fractie van dat bedrag, in verhouding schrijven ze harder af dan de velomobielen.
Met een tweedehands velomobiel heb je mogelijk iets meer onderhoud dan een nieuwe, en als het verschil in afschrijving na de aankoop niet genoeg is wordt het verschil in prijsverhoudingen met de genoemde auto waarschijnlijk op het gebied van onderhoudskosten wel goed gemaakt
![Wink Wink](https://ligfietsers.nl/images/smilies/wink.png)
(11-Sep-2024, 08:16 AM)Jeroen S schreef: Bij mijn GT met Panzer besturing en enkelzijdig remmen merkte ik bijvoorbeeld zeer forse reacties op enkelzijdig remmen.Weet niet hoeveel invloed de panzer besturing heeft, maar met een tiller en een kapotte remkabel linksvoor merkte ik niet veel meer dan dat ik fors minder remkracht had. Bedenk me trouwens net dat ik volgens mij alleen nog maar kapotte remkabels links gehad heb, met de DF, de Bülk en de Milan. Eigenlijk wel interessant.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.