12-Sep-2024, 05:34 PM
Een proefrit in een Snoek heb ik gemaakt om te kijken of ik er in pas met mijn
lengte van 1.78 meter en schoenmaat 42.
De stoel was maximaal naar achteren gezet en de standaard cranks waren 155 mm
lang. De stoel kon ook niet lager worden gezet, omdat deze al op de bodem was.
Wat betreft schouderbreedte paste ik net, wat benen betreft niet: ik kwam met
mijn knieen te vaak tegen de bovenkant van de carroserie aan. Met mijn
binnenbeenlengte van 83 cm was de fiets volgens mij voor mij te klein.
Met mijn wandelschoenen kwam ik wel eens tegen de bovenkant aan of tegen de
bodemplaat als ik de wandelschoen niet op de juiste plek op de trapper
had geplaatst: het was kritisch. Wielrenschoenen gingen volgens mij wel goed.
Theo heeft geopperd om 140 mm cranks te nemen of toch voor een Snoek-L te gaan.
Ik weet hoe het is om met 4" cranks te rijden op een 26 inch eenwieler, maar bij
een velomobiel heb je volgens mij met grotere krachten te maken. Dit lijkt mij
een aardige belasting voor je knieen.
De Snoek zelf ging hard. Zonder ervaring kon ik naar de 45 km/uur en ik had
harder gekund. Het sturen vond ik nerveus, maar dit kan liggen aan dat ik het
niet gewend ben. De vering mocht van mij wat stijver. Ik weet niet wat voor
vering onder de demofiets was aangebracht. Een klinkerweg in Swifterbant was
prima te doen, een behoorlijke verbetering ten op zichte van de Flevobike
Alleweder. Ik vind het wel een mooie fiets.
Een Snoek had ik wel willen bestellen als ik met de standaard cranks erin zou passen.
Nu moet ik nadenken over een Snoek met kortere cranks, een Snoek-L (met 170 mm
cranks?) of helemaal geen velomobiel.
lengte van 1.78 meter en schoenmaat 42.
De stoel was maximaal naar achteren gezet en de standaard cranks waren 155 mm
lang. De stoel kon ook niet lager worden gezet, omdat deze al op de bodem was.
Wat betreft schouderbreedte paste ik net, wat benen betreft niet: ik kwam met
mijn knieen te vaak tegen de bovenkant van de carroserie aan. Met mijn
binnenbeenlengte van 83 cm was de fiets volgens mij voor mij te klein.
Met mijn wandelschoenen kwam ik wel eens tegen de bovenkant aan of tegen de
bodemplaat als ik de wandelschoen niet op de juiste plek op de trapper
had geplaatst: het was kritisch. Wielrenschoenen gingen volgens mij wel goed.
Theo heeft geopperd om 140 mm cranks te nemen of toch voor een Snoek-L te gaan.
Ik weet hoe het is om met 4" cranks te rijden op een 26 inch eenwieler, maar bij
een velomobiel heb je volgens mij met grotere krachten te maken. Dit lijkt mij
een aardige belasting voor je knieen.
De Snoek zelf ging hard. Zonder ervaring kon ik naar de 45 km/uur en ik had
harder gekund. Het sturen vond ik nerveus, maar dit kan liggen aan dat ik het
niet gewend ben. De vering mocht van mij wat stijver. Ik weet niet wat voor
vering onder de demofiets was aangebracht. Een klinkerweg in Swifterbant was
prima te doen, een behoorlijke verbetering ten op zichte van de Flevobike
Alleweder. Ik vind het wel een mooie fiets.
Een Snoek had ik wel willen bestellen als ik met de standaard cranks erin zou passen.
Nu moet ik nadenken over een Snoek met kortere cranks, een Snoek-L (met 170 mm
cranks?) of helemaal geen velomobiel.