13-Sep-2024, 09:04 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13-Sep-2024, 09:06 AM door Wim -de roetsende.)
(13-Sep-2024, 08:50 AM)John1000 schreef: Dus zelfs met 140 mm cranks raakte jij de bovenkant en bodemplaat (met diepe kuilen?). Klopt
Ik kwam ook met mijn spijkerbroek (kuiten) tegen de wielkasten aan, maar dat vond ik niet hinderlijk. Dat wordt het na verloop van tijd wel weet ik uit eigen ervaring.
De DF heeft een nogal afwijkende wielmaat van 584 mm en de Tuna heeft zelfs 349 mm Brompton voorwielen. Over de Tuna is hier zelfs een eigen topic.
De velomobiel wil ik gaan gebruiken om een rondje te rijden (vooral in de winter) en om Meindert uit Oosterblokker bij te kunnen houden in zijn velomobiel. Dit lukt mij niet met een M5 Low Racer met staartstroomlijn. Dus liefst een zo snel mogelijk model. Is Meindert nog steeds zo snel. Wow.
Tussen neus en lippen door heb ik bij velomobiel.nl genoemd dat een fiets een dag huren wel fijn zou zijn. Daar werd niet op gereageerd, dus ik vermoed dat ze dit niet doen. Meerdere mensen hebben dit gedaan, zou moeten kunnen volgens mij.
Met een proefrit maken in de Snoek met 140 mm cranks bezorg ik velomobiel.nl wel een hoop extra werk. Dit is de pech als je tussen de Snoek en de Snoek-L invalt. Dit deden ze ook voor mij zonder met de ogen te knipperen. Je wilt toch goed proefrijden.
Ik zet even mijn antwoorden in een ander lettergrootte en vet in jouw quote achter je vraag. Gaat iets sneller.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282