Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Verschil tussen minerale remvloeistof en dot 3/4
#4
Op mijn trike zitten voor hydraulische trommel remmen, met een Magura hendel, dat werkt goed, bijvullen is ook makkelijk, alleen bij montage op het stuur, is er weiniig ruimte voor de versnelings shifter en links voor duimengas, bij een  shimano XT hendel weet ik wel zeker dat die te weinig olie geven om twee remklauwen te bedienen.
Afgelopen winter heb ik deze Shimano remmen gemonteerd, en heb daar achteraf spijt van, die remmen worden gebruikt in de MTB wereld, en zijn kennelijk gemaakt en bedacht door grammen wegers, gebruiksgemak, en onderhoudsvrij zijn ze zeker niet.
Op het achterwiel v d trike en het voorwiel v d chopper heb ik ze gemonteerd, en moet vaststellen dat ze voor een zware E-trike, en dan ook nog met een aanhanger en op routes in de bergen. niet geschikt zijn, na 2 / 3 maand moet ik de remblokjes vervangen, ik had achter een schijf met van die grote sleuven gemonteerd, dat werkt als een kaasschaaf, ik heb nu  een schijf met kleine ronde gaatjes, en ben benieuwt of dat beter gaat, ook dat vullen, en die weinig buigzame leiding bevalt mij niet, van onder bijvullen, via het ontluchtingsventiel gaat het beste, alleen die  ene remklauw is net weer een ander nummer, daar zit geen ventiel op. moet je van boven bijvillen, wat geen vreuge bij mij doet opkomen.
Omdat het voor mijn vier wiel project nodig is dat de leiding gesplit wordt, naar de linkse en rechtse rem, en daar in de wereld v d fietsen niets kant en klaar ze vinden is, ben ik gaan zoeken bij scooters en kleine quads.
Daar zijn remklauwen , remhendels, leidingen met kant en klare aansluitingen voor banjobouten te vinden, drieweg T stukken voor banjobouten, alles geen probleem, en alles geschikt voor DOT 3 / 4 .
Dus ik ga wat bestellen v dat spul, eens kijken wat het beste is in de praktijk, misschien ligt het volgen jaar ongebruikt in het magazijn ? gewoon een gokje wagen.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: Verschil tussen minerale remvloeistof en dot 3/4 - door PlantageBohémien - 5 uren geleden

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Verschil tussen minerale remvloeistof e...
Op mijn trike zitten...PlantageBohémien — 12:09 AM
Ketting DF valt van idlers
De titel zegt het al...zeetje — 11:12 PM
Fietsreis Duinkerken - Straatsburg - Eif...
Ik ben uiteindeli...Martin van Mourik — 09:56 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Klopt, ze hebben d...Hoekie — 09:54 PM
Fietser.be interview
Ik ben het aan het z...bucovaina — 09:36 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Klopt, ze hebben de ...Peter de Rond — 09:25 PM
Nog wat kleine annoyances met de Bülk
Het zijn 90mm remmen...bucovaina — 09:20 PM
Stukje X9sl ketting
Iemand nog een stukj...ZoefZoef — 08:18 PM
Stoel Quest perforeren: hoeveel? Hoe gr...
Ik heb in de Milan G...Jeroen S — 07:40 PM
Slechtste weg om te fietsen die je bent...
Ik kan er nog wel me...Jeroen S — 07:33 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Boyd hoe is het nu g...Jeroen S — 07:22 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Dat gaat allemaal in...TimSch — 05:10 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Heb je nog een aanha...Lopopodium — 05:06 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Blij met m'n plekje ...TimSch — 04:58 PM
Hallo allemaal!
Bedankt allemaal. Ik...denman1710 — 04:18 PM
Mooi Twente
Na alleen nog maar w...Wim -de roetsende — 03:08 PM
Slechtste weg om te fietsen die je bent...
Ondertussen wel ee...365cycle — 02:54 PM