24-Sep-2024, 09:57 PM
(24-Sep-2024, 08:32 PM)datakneder schreef:(24-Sep-2024, 08:18 PM)Tom Fekkes schreef: Jij denkt aan een boete. De regel is dat de ligfiets niet mee mag. Als je dan geen kaartje hebt roep je het over je af dat je niet mee mag. Geen reclame voor andere ligfietsers.
Deze redenering kan ik niet volgen.
Het is reglementair niet toegestaan om een ligfiets mee te nemen in de trein. Waarom zou je een kaartje kopen voor iets dat niet mag?
(...)
Goede wil tonen? Laat ik nou net bij het type reiziger horen dat heus niet voor elke treinreis de AVR van de NS gaat doorspitten, en zo maar eens aannemen dat ik met een fietskaartje gewoon mijn Baronnetje op de daarvoor (althans, voor fietsen) bestemde plek mag parkeren. Net zoals de vorige keer in 2022 ofzo?
Het lijkt me veel redelijker voor de conducteur om zich coulant op te stellen tegenover een reziger die niet bewust de regels overtreedt.
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'