25-Sep-2024, 09:52 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-Sep-2024, 10:08 PM door Jeroen S.)
Tja, daar heeft kennelijk iemand een tijd op zitten zweten, en geen zin om dat nogmaals te doen. Zie het voorbehoud om niet te reageren op een volgende mail. Oh, en uiteindelijk is het aan de rechter, dus als die het anders ziet was dat niet onze schuld. Ik vermoed dat de opsteller een juridische achtergrond heeft.
Monteren van spiegels op steeltjes lijkt dus geen vrijbrief te zijn. Ik voorzie een grote behoefte aan 76cm lange toverstokjes die velomobilisten dan dwars over hun velomobiel kunnen gaan transporteren...
Inmiddels is er al effe gauw een nieuw stukje wetgeving voor Fatbikes gekomen. Makkelijk scoren, maar enig nut zal het vermoedelijk niet hebben. Hebben de handhavers het nog drukker met allerlei andere regeltjes, waardoor ze vast minder geneigd zijn om op te letten of die passerende velomobiel wel of niet breder is dan 75cm.
Ik heb twee velomobielen waarvan de ene 66cm is en de andere 78cm. Die brede is ook een stuk sneller, waardoor het snelheidsverschil met de auto's kleiner wordt of zelfs verdwijnt. Of ik als kleine guppy met de grote vissen mee kan komen of niet, dat is voor mij het belangrijkste punt bij het kiezen van mijn plek. Vaak ben ik toch wat voorzichtig en kies ik het fietspad, hoewel de autorijbaan altijd vlotter gaat. Sneller, bijna altijd beter wegdek, geen idiote, onverwachte bochten of obstakels.
Monteren van spiegels op steeltjes lijkt dus geen vrijbrief te zijn. Ik voorzie een grote behoefte aan 76cm lange toverstokjes die velomobilisten dan dwars over hun velomobiel kunnen gaan transporteren...
Inmiddels is er al effe gauw een nieuw stukje wetgeving voor Fatbikes gekomen. Makkelijk scoren, maar enig nut zal het vermoedelijk niet hebben. Hebben de handhavers het nog drukker met allerlei andere regeltjes, waardoor ze vast minder geneigd zijn om op te letten of die passerende velomobiel wel of niet breder is dan 75cm.
Ik heb twee velomobielen waarvan de ene 66cm is en de andere 78cm. Die brede is ook een stuk sneller, waardoor het snelheidsverschil met de auto's kleiner wordt of zelfs verdwijnt. Of ik als kleine guppy met de grote vissen mee kan komen of niet, dat is voor mij het belangrijkste punt bij het kiezen van mijn plek. Vaak ben ik toch wat voorzichtig en kies ik het fietspad, hoewel de autorijbaan altijd vlotter gaat. Sneller, bijna altijd beter wegdek, geen idiote, onverwachte bochten of obstakels.