02-Oct-2024, 12:05 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 02-Oct-2024, 12:05 PM door 365cycle.)
(02-Oct-2024, 11:23 AM)Grrrrrene schreef: Wat betreft die knuppel en het hoenderhok: ik vraag me af in hoeverre sommigen met hun eigen rijstijl (of door die van een ander) aangesproken worden. Als je op de rijbaan gaat rijden, terwijl de fietsstrook vrij is en je kunt niet ~50km/u fietsen, maar blijft bij 35km/u hangen, ben je een rijdend obstakel voor automobilisten. Dan kun je nog zo in je recht staan, ook ik zou me aan je ergeren als VM-rijder.Je ergens aan ergeren en haat of zelfs agressie uiten zijn twee heel verschillende dingen.
Daarnaast houden mensen totaal geen rekening met het feit dat je misschien een heel goede reden hebt om geen 50 te rijden, maar 35.
Toevallig gisteren nog meegemaakt; auto rijdt achter me op een 60 weg met fietsstrook (een schandalig slechte voorrangsfietsstrook met gevaarlijke zijstraten). Ik reed 42, bestuurder van de auto achter me flitste met z'n lichten en keek of er plek was om in te halen (was er niet - tegenliggers).
Direct daarna versnelde ik weer (met bijna 1000W, dus dat ging niet langzaam), want de rits tegenliggers was bijna op, waardoor ik vloeiend en zonder remmen door de wegversmalling heen kon.
Misschien is het voor die automobilist prettiger om met 60 op een wegversmalling af te rijden en dan hard te remmen, voor mij is het dat niet. Dan moet je soms dus even accepteren dat je anders wil rijden dan de persoon voor je doet; juist daar schort het bij automobilisten vaak aan.
Bumperkleven bij een lesauto vind ik daar ook een topvoorbeeld van. Ja, ze twijfelen, rijden langzaam en zijn soms ontzettend irritant als ik op wil schieten, maar voor mij is het juist een reden om overdreven voorspelbaar te rijden en afstand te houden.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.