03-Oct-2024, 08:01 PM
(01-Oct-2024, 10:49 PM)Lopopodium schreef: Een betere vergelijking is mensen in een rolstoel of kinderen. Als ze jou niet zien, hoeveel kindertjes hebben ze dan al bijna doodgereden...?
Helaas, dit is wat ik terugkreeg van een verkeerskundige van de provincie Gelderland die ik wees op een veel te laag (<50 cm) geplaatst bord, dat mij het zicht op het verkeer volledig ontneemt:
Hierbij heeft meegespeeld dat het aantal bestuurders van (brom)fietsen met de lengte van een (jong) volwassen mens flink groter is dan zij die nog een kinderlengte hebben, ook in de wetenschap dat kleine kinderen nagenoeg altijd onder begeleiding fietsen (of dat zouden moeten doen).
Hij geeft hier aan dat het kleine kinderen argument niet relevant is. Blijkbaar snapt hij niet dat de provincie hier een illegale en gevaarlijke situatie heeft gecreëeerd en de verantwoordelijke voor het gevolg van dit gevaar, de ouders zijn van de kinderen die gevaar lopen.
Ik hoop dat de Nationale Ombudsman dit ook ziet en de provincie wijst op haar verantwoordelijkheid.