04-Oct-2024, 04:56 PM
(04-Oct-2024, 04:01 PM)Hardloper schreef: Maar even serieus. Is dat verschil tussen de 2 snoeken echt zo groot, dat je beter de kleine neemt mits je er goed in kan bewegen?Als je 40 kan rijden met je QV ga je met een kleine Snoek denk ik door tot 60 km/h.
De Snoek L heeft volgens mij eigenlijk een betere lijn dan de kleine Snoek, maar omdat ie gewoon groter is is de kleine Snoek wel sneller.
Overigens zie je datzelfde fenomeen bij wel meer modellen; de Milan met de beste stroomlijn is de enorm brede, forse, lange 4.2.
Daarna heeft de Milan GT de beste Cw, daarna de Milan SL, en de Milan RS bungelt onderaan.
Ga je echter uitrekenen hoeveel luchtweerstand je moet doorbreken, dan zie je onder andere hier dat je Cw (in het engelse Cd) * A moet doen, waarbij A het frontaal oppervlak is. De uitkomst van die berekening is bij de Milan RS het kleinst, en het grootst bij de Milan 4.2, dus de grootste heeft toch de meeste luchtweerstand.
Desalniettemin is die enorme Milan 4.2 erg indrukwekkend; er is een Duitse rijder die met een glasvezel prototype inclusief volwassen passagier gemiddeld meer dan 40 km/h reed over een afstand van 70 km op de openbare weg.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.