Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ervaringen met de Bülk4More en de Bülk Urban.
#2
Bijna twee weken nadat de Bülk4More in Dronten aangekomen was heb ik een proefrit mogen maken.

Als Strada rijder ben ik gewend aan open wielkasten. Ook de buiten maten lijken ongeveer gelijk aan de Strada.

Heel anders is het stoeltje, deze ligt vrij los in de fiets, vooraan net ingehaakt in een houder, achter opgehangen met bandjes. Het zal deels wennen zijn maar ik had wat moeite met gaan zitten zonder het stoeltje onbedoeld te verplaatsen.

De afstand tot de trapas was niet helemaal goed ingesteld dus heeft Ymte hem even bijgesteld terwijl ik nog met een voet ingeklikt zat. Het grote luik voor gaf hem ruim de nodige ruimte.

Het regende dus is de schuimkap geplaatst. Ik zat met mijn schouders hoog tegen de rand en kon net over de rand van de schuimkap kijken, net als ik in de Strada heb. De harde kap heeft, in deze proefrijfiets, hoge bulten die voor mij niet nodig zijn. Mijn knieën komen niet boven de rand van de fiets uit. De bulten waren nadrukkelijk aanwezig in mijn beeld maar niet vervelend bij gewoon rijden.

Ik heb het idee dat ik minder extra fiets om mij heen heb zwerven dan ik in de Quest had, in de Strada zit er meer ruimte om de schouders, laag in de fiets viel het minder op, waarschijnlijk wel een beetje minder extra ruimte voor een tas. Omdat de fiets smaller is zal er minder bagage in passen maar dat heb ik niet uitgeprobeerd.
Naar voren toe lijkt de fiets juist iets ruimer, de wielkasten zijn iets minder vlak waardoor er meer ruimte is voor de benen, bij mij de knieën maar voor de gemiddelde mens waarschijnlijk de dijen.

Deze fiets heeft een extra tandwiel voorin, om het verstellen van de trapas makkelijk te maken. Ik weet niet hoeveel extra geluid dat maakt maar de fiets is niet stil. Ketting geluid, ratelen als de voeten stilhouden bij een rijdende fiets en wat rammeltjes van de dingen die ik mee had. En niets wat ik normaal in mijn fiets heb wat geluid dempt.

Het rijden ging soepel, 1 x 11 versnellingen. Ik wil alleen een groter kettingwiel en een de wijdere spreiding voor de cassette. Ik zat aan de bovenkant van de mogelijkheid maar had zwaarder kunnen trappen. En met mijn beenlengte denk ik dat de 155mm cranks wat te lang zijn, dus ook daarmee wil ik omlaag. Dat is geen negatieve voor de fiets, dat is de combinatie de fiets en mij.

Ik heb mijn route vastgelegd met een telefoon en een (nog nieuw voor mij) sport horloge.
Beide gaven ongeveer dezelfde afstand en gemiddelde snelheid en die waren gelijk aan wat ik in de Strada rij. Wel verwacht ik dat ik iets sneller zou gaan op bekend terrein en als ik minder voorzichtig ben (het was tenslotte niet mijn fiets) maar geen enorme verschillen.

Meteen na terugkomst in Dronten heb ik mijn eigen fiets besteld.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }


Berichten in dit topic
RE: Ervaringen met de Bülk4More en de Bülk Urban. - door Willeke_IGKT - 19-Oct-2024, 07:30 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 9 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Het nieuwe wapen tegen fatbikes: de rol...
Jong geleerd is ou...Wim -de roetsende — 09:11 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Het is eigenlijk m...Wim -de roetsende — 09:09 PM
Herintroductie
Ik heb het geluk dat...melle z — 08:43 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Het is eigenlijk mee...Hoekie — 08:35 PM
Het nieuwe wapen tegen fatbikes: de rol...
Ik heb een tijdje ge...Tom Fekkes — 08:21 PM
Het nieuwe wapen tegen fatbikes: de rol...
Jong geleerd is oud ...Hardloper — 08:05 PM
Herintroductie
Het aantal ligfietse...martinus — 03:45 PM
Herintroductie
Ik heb net bij Tempe...melle z — 02:41 PM
Herintroductie
De FosVelo moet opge...martinus — 02:29 PM
Fransen betogen tegen SUV's en voor mee...
(ik weet dat het e...365cycle — 01:55 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Er zijn velen die ...365cycle — 01:45 PM
Herintroductie
Er staan een paar mo...melle z — 01:40 PM
Herintroductie
Trekkende ketting de...martinus — 01:25 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Er zijn velen die m...twilwel — 12:57 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Er zijn velen die me...Hoekie — 12:42 PM
Ervaringen met de Bülk4More en de Bülk ...
@twilwel, ik denk da...Willeke_IGKT — 12:34 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik snap gewoon nie...qv-tester — 12:25 PM