Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ervaringen met de Bülk4More en de Bülk Urban.
#15
(6 uren geleden)Willeke_IGKT schreef: Mijn B4M wordt eind maart begin april verwacht.

Bijna een jaar na de introductie voor het eerste productie model, volgens de instructies van velomobile.ro, via een plaatselijke dealer besteld, wordt geleverd.

Valt me tegen van Jan.

Dit valt me tegen van je Willeke. Je hebt een velomobiel, maar vindt een wachttijd van 5-6 maanden voor een nieuwe velomobiel (waarvan de eerste test-velomobielen nog maar net uitgeleverd zijn aan de dealers) een reden voor een persoonlijke steek onder water?

Ik ken Jan niet zo goed, maar heb te doen met hem. Hij krijgt enorm veel over zich uitgestort waar hij niks mee kan. Als iemand die van dichtbij heeft meegemaakt dat Jan en Harma van SinnerBikes het ondanks enorme persoonlijke offers het niet wisten te redden, weet ik hoe moeilijk het is om aan alle verwachtingen te voldoen en ook nog winst te draaien. Toen wachttijden voor velomobielen een jaar of nog langer waren, had ik een enthousiaste proefrijder die meteen na de proefrit een Mango mee wilde nemen, in rood graag. Toen ik uitlegde dat we geen voorraad hadden en een bestelde velomobiel toch zeker nog een 8 maanden op zich liet wachten, werd hij woest en wilde niks meer met velomobielen te maken hebben.
De vraag naar velomobielen gaat enorm op en neer. Wanneer de vraag een jaar of twee geheel buiten schuld van de producent opdroogt staat deze er alleen voor met kosten die door blijven lopen. Je kunt niet verwachten dat een producent voor een korte tijd veel personeel en productiecapaciteit aantrekt omdat de vraag opeens heel hoog is. Als je op den duur wilt overleven als velomobiel producent moet je veel verder vooruit kijken. Klanten hebben een verwachtingspatroon, producenten hebben met harde werkelijkheid van doen. Dat schuurt weleens.

In het geval van de B4M speelt mee dat het een model is met een erg lage winstmarge, bedoeld om nieuwkomers aan te trekken. Verdient wordt er vooral aan de topmodellen. De focus van Jan is om de winstmarge van de B4M te optimaliseren en als dat betekent dat de productie aanvankelijk lager is, dan moet dat zo zijn. Ik vind het ook niet leuk als dealer, maar ik verwacht dat de B4M wachtlijst nog wel meer gaat oplopen.
Antwoord }


Berichten in dit topic
RE: Ervaringen met de Bülk4More en de Bülk Urban. - door twilwel - 4 uren geleden

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: Arno boogaart, 11 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Ervaringen met de Bülk4More en de Bülk ...
Ik heb begrepen da...twilwel — 02:44 PM
Ervaringen met de Bülk4More en de Bülk ...
Ik heb begrepen dat ...Hardloper — 01:43 PM
Ervaringen met de Bülk4More en de Bülk ...
Als Willekes reactie...ZoefZoef — 01:18 PM
Ervaringen met de Bülk4More en de Bülk ...
Harry, ik heb vanaf ...Willeke_IGKT — 12:30 PM
Rotte Rijders (ook 4NZ & HT Life Style)...
365cycle — 12:29 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Martinus, ik neem zo...Willeke_IGKT — 12:24 PM
Ervaringen met de Bülk4More en de Bülk ...
Ik vraag me af in ho...365cycle — 12:20 PM
Ervaringen van een beginnend roetser
Inmiddels alweer 2 w...TimSch — 12:18 PM
Ervaringen met de Bülk4More en de Bülk ...
Mijn B4M wordt ein...twilwel — 11:41 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Tis een M5 CMPCT en ...martinus — 11:28 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Net 2 weekjes ziek e...bucovaina — 10:32 AM
Hoofdsteun, verschil tussen open en dic...
Ik heb een nek rol k...Willeke_IGKT — 10:24 AM
Fransen betogen tegen SUV's en voor mee...
Niet alleen beleidsm...bucovaina — 10:22 AM
Fransen betogen tegen SUV's en voor mee...
Helaas vallen de mee...Willeke_IGKT — 10:17 AM
Ervaringen met de Bülk4More en de Bülk ...
Mijn B4M wordt eind ...Willeke_IGKT — 10:09 AM
Hoofdsteun, verschil tussen open en dic...
Ok. Dat is dus een...Frutsel — 09:51 AM
Rotte Rijders (ook 4NZ & HT Life Style)...
Heerlijk, gewoon e...Frutsel — 09:45 AM