24-Oct-2024, 02:44 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 24-Oct-2024, 02:52 PM door twilwel.)
(24-Oct-2024, 01:43 PM)Hardloper schreef: Ik heb begrepen dat de VS de grootste afzet gebied is van Jan. Dus geen wonder in die zin dat je dan hoort dat er veel VM's naar daar worden verscheept. Misschien is er stiekem weer terug overlevingskansen voor BlueVelo. Maar dan wel met een fabriek in Mexico en geen Canada.
Maar kan iemand zeggen of heel de fiets gespoten wordt? Maar dan de gekleurde baan met reflectie en al wordt ingepakt?
Inderdaad, het is ergerlijk voor Europeanen maar Ben Parke heeft in één keer een flink aantal gekocht en krijgt voorrang. Zakelijk gezien een logische zaak. Die zeecontainers kun je maar beter vol hebben. Een deel ervan binnen Europa houden zou gewoon niet zinvol zijn.
Oorspronkelijk zou de hele fiets gewrapt worden, maar dat bleek misschien te lastig om netjes te doen (de bovenkant is een ingewikkelde vorm). Nu blijkt dat alleen de onderkant gewrapt en de bovenkant gespoten is.
De stoelsteun bovenin met riempjes blijkt in de schouders te snijden voor grote rijders en bovendien is het doordat onderin ook geen vaste verbinding is, de hele boel een beetje bi-stabiel. Je moet dus opletten dat alles op z'n plek zit bij instappen. Als het net zo wordt opgelost als bij de MK1 dan is dat prima opgelost, maar de benodigde vulstukken voor kleinere rijders maken de productie weer flink duurder. Dilemma.
Zowel bij het slechts gedeeltelijk wrappen en de wijzigingen in de stoelsteun lopen de kostenbesparingen voor de B4M dus niet helemaal zoals oorspronkelijk gedacht.
(24-Oct-2024, 01:18 PM)ZoefZoef schreef: Als Willekes reactie een persoonlijke steek onder wat is op Jan, dan is Twilwels reactie een persoonlijke steek onder water jegens Willke
Nou nee, ik steek boven water. Maar het is niet persoonlijk richting Willeke, het is meer de emmer die overliep.