Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fransen betogen tegen SUV's en voor meer verkeersveiligheid
(24-Oct-2024, 10:22 AM)bucovaina schreef: Niet alleen beleidsmakers. Dat hebben de verkiezingen in Gent 2024 dan ook weer duidelijk gemaakt. Daar hebben ze jaren ingezet op zone 30, knippen door Gent en zo om zwakker weggebruikers meer ruimte te bieden t.o.v. de wagen.

Het artikeltje van De morgen zit voor mij achter een betaalmuur, maar als ik op wikipedia kijk is de zittende coalitie in Gent (groen-rood-blauw) gezakt van 58,7% naar 57,1%, met een wat ongelukkig verlies aan zetels tot gevolg. Maar die zetels worden dan weer vooral verloren door blauw, in Nederland in ieder geval niet de meest natuurlijke bondgenoot van de zwakkere weggebruiker (of zwakkeren in het algemeen). Al met al niet echt een collectieve afstraffing, denk ik dan als buitenstaander.

Ik denk overigens wel dat de onderliggende probleem voor de bestuurders een combinatie is van angst voor de conservatieve consument (een stapje terug doen kan op onredelijk veel weerstand rekenen) en, zoals Willeke stelt, de sociaal-economische positie van de bestuurders zelf. Het hemd is nu eenmaal nader dan de rok. Dat de pony van Ursula von der Leyen doodgebeten is door een wolf, gaat meer impact hebben op het EU-natuurbeleid dan (nog) duizend doodgebeten schapen in Drenthe. Het is helaas niet anders.
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT

Berichten in dit topic
RE: Fransen betogen tegen SUV's en voor meer verkeersveiligheid - door Tijanus - 24-Oct-2024, 11:26 PM

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
OBT 2024 Rotterdam
Graag ZoefZoef, dat...ZoefZoef — 03:23 AM
OBT 2024 Rotterdam
Graag ZoefZoef, dat ...Willeke_IGKT — 01:20 AM
Tocht met een CruzBike door GCN
Excuus, ik schaa...Wim -de roetsende — 12:24 AM
OBT 2024 Rotterdam
Ik heb net gekeken ...ZoefZoef — 11:56 PM
Tocht met een CruzBike door GCN