25-Oct-2024, 01:06 AM
(24-Oct-2024, 11:08 PM)Hoekie schreef: Duh, natuurlijk is het geen ultieme winterband. Allround hebben we het over.We hebben hier ook geen ultieme winter. En Allround... je zou ook AllSeason kunnen zeggen
(24-Oct-2024, 11:08 PM)Hoekie schreef: Kijkende naar de ervaring van velen op het Duitse forum gaat de vergelijking met een Pro One mank.Toch zijn er veel die er op rondrijden. De Evo schijnt daarnaast beter te zijn, vergelijkbaarder met wat Conti op de markt brengt.
Dat is een band die na één keer blokkerend remmen al op is. Zo'n band wil je überhaupt niet.
Maar goed, jij bent blij met je Conti en da's prima.
(24-Oct-2024, 11:37 PM)Tijanus schreef: Volgens 'bicylce rolling resistance' is een winterband vooral eentje die uitstekend scoort op 'wet grip'. Dat dan ook is het grootste (door hun gemeten) verschil tussen de GP5000 en de GP5000AS. De CCU scoort ook uitstekend op 'wet grip', en is daarnaast veel lekbestendiger dan alle GP5000s.Er is wel degelijk een verschil tussen de GP5000 en GP5000AS op het gebied van lekbescherming, de structuur van de koordlagen is schijnbaar duidelijk anders en de AS TR heeft de meeste (4 layers, 440 TPI).
De vraag is vooral: Wat hebben we nodig aan lekbescherming? De Schwalbe Marathon Plus is ongetwijfeld veel beter dan de CCU, en de GP5000AS. Als ik de GP5000AS echter ook niet lekrijd waar ik rijd, is de Marathon overkill. Met de GP5000S heb ik wél een aantal keer lek gereden, één keer kreeg ik daarbij de band niet meer op de velg (door koude, natte vingers). Zo'n hannessessie heb ik niet meer dan één keer per winterseizoen zin in.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.