25-Oct-2024, 11:15 PM
(25-Oct-2024, 02:54 PM)PieterTrapt schreef: Wordt een spoedfiets (in de volksmond ook wel "spietpedûhlek" genoemd) daadwerkelijke voor recreatieve ritten gebruikt?Ja, m'n vriendin rijdt vaak met me mee als ik met de vm ben. Op die manier kunnen we allebei lekker vlot rijden.
(25-Oct-2024, 02:54 PM)PieterTrapt schreef: Wie heeft trouwens een idee waarom ze voor de spoedfiets zo'n rare geometrie hebben gekozen? Waarom die rechtophouding als op een opa-fiets, op een redelijk snel elektromotorvoertuig? Dat rijdt -opsnelheid- toch klote?Omdat het veel fijner zit dan de houding op een racefiets. Je zit toch ook niet half voorover achter je bureau je hoofd omhoog te houden?
En die gewichtsverdeling, dat valt allemaal wel mee in de praktijk. Zo gauw gaat een SP niet schuiven, je kan er best prima mee gooien en smijten.
(25-Oct-2024, 02:54 PM)PieterTrapt schreef: Dat stuur hoort lager dan het zadel te staanEr is een reden dat "bikefitten" een hele industrie geworden is. De zitfiets heeft sowieso een aantal forse nadelen die inherent zijn aan het ontwerp, de bukfiets zouden ze een gratis abonnement voor de manueel therapeut bij moeten geven. Ik kan er echt niet meer op rijden. Niet eens een zelfdiagnose: ik wilde wel, de fitter en fysiotherapeuten vertelden me dat het gewoon niet ging lukken.
Gelukkig maar, want anders was ik hier waarschijnlijk nooit terechtgekomen.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.