28-Oct-2024, 03:17 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 28-Oct-2024, 03:21 PM door 365cycle.)
(27-Oct-2024, 11:04 PM)Peter de Rond schreef: Nog wat data van de afgelopen week.Deze gegevens zijn leuk om te lezen, maar niet meer dan dat. Achter de dubbele punt de onderbouwing.
Gereden: 197,8 km
Gemiddeld snelheid: 28,53km
Tijd: 6:56:13
Gem. hartslag: 118
Hoogte meters: 699mtr
Gem. vermogen: 65 watt
Max vermogen 424 watt
Gereden: 45,57km
Gemiddelde snelheid: 42,2km
Tijd: 1:04:41
Gem. hartslag: 147
Hoogte meters 109 mtr
Gem. vermogen 137 watt
Max vermogen: 328 watt
Mijn vermogens meter is een Powrlink Zero van Wahoo, en gemonteerd links.
Gemiddelde bewogen snelheid is sterk afhankelijk van de route.
Gemiddeld vermogen is sterk afhankelijk van gewicht en rijstijl.
Als je één keer tot stilstand komt, en weer op moet trekken, kost dat niet alleen veel vermogen waardoor je gemiddeld vermogen oploopt, maar het remmen en optrekken drukt ook zwaar op je gemiddelde. Zeker in de eerste rit, met die 65 watt en een gemiddelde snelheid van 28,5, ben je - mits de snelheid relatief constant was - vooral je rolweerstand aan het meten. Je fiets spoort blijkbaar prima
Daarnaast heb ik - omdat ik je leeftijd ongeveer ken, en weet dat je een zeer ervaren fietser bent die ook behoorlijk hard kan rijden - lichte twijfels bij je vermogensdata. Je schrijft over een gemiddelde hartslag van 118 bpm bij 65W gemiddeld vermogen, maar wat is je maximale hartslag dan? Waarschijnlijk minder dan mijn 193?
>> Ik ben niet zo fit als ik was toen we elkaar zagen in Limburg, maar op een goeie dag trap ik nog altijd 177W bij een gemiddelde hartslag van 118 bpm. Ben ik dan letterlijk iets meer dan 3x zo sterk als jij?
137W @ 147 bpm vind ik geloofwaardiger, maar ook aan de lage kant. 137W @ 42,2 km/h gemiddeld vind ik ook aan de lage kant, maar acht ik in jouw regio wel mogelijk als het een beetje rustig is.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.