(5 uren geleden)PieterTrapt schreef: Anderzijds is er ook een nadeel toch? Te weten dat de banden waterdruppels/druppeltjes opspatten. Een deel van de fiets-energie wordt dus verspilt aan het verplaatsen van water.
Lijkt me dat je dat in de totale berekening moet meenemen. Kan best zijn dat het netto dan nog steeds gunstig is om op vochtig wegdek te rijden hoor.
Als het maar net vochtig is spat er nog niet veel. Denk overigens dat je vooral het meegenomen gewicht moet tellen. Zwaardere banden dus.
(5 uren geleden)Arend-Jan schreef: Bij mij is het tempo er nu wel uit hoor. Pikkedonker, miezerregen en dan de koplampen van tegemoetkomende autos: ik zie dan te weinig om dan nog hard te rijden.
M'n ruitenwisser helpt wel iets, maar het blijft behelpen.
Vooral als er dan toch ineens weer een fietser zonder licht blijkt te rijden, die zie ik dan erg laat, juist door al het felle led-licht van de autos.
Herkenbaar. Een perfecte oplossing heb ik nog niet gevonden
Tot op heden rijd ik toch liever zonder kap, met bril waar ik een doekje overheen kan trekken.
(5 uren geleden)Arend-Jan schreef: Meer dan 10.000 met een set Urban's?
Mijne zijn met 3 a 4000 meestal wel echt kaal (zichtbaar canvas). Ook onder de QV. Ja de sporing klopt
Drie dingen:
- In Twente heb je geen bochten zoals bij ons;
- Er zijn maar weinig mensen die bochten nemen zoals jij;
- Peter is waarschijnlijk flink lichter dan jij.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.