Allereerst dank voor alle snelle reacties.
Ik zit op m'n werk dus zal vanavond even naar de technische specs van de onderdelen kijken.
De derailleur (voor en achter), crankset en shifters heb ik van Bram meegekregen dus ik ga ervan uit dat die passend zijn.
Wat ik nu op m'n foto's kan zien is het een 11 speed Sram XX1 shifter, NX achter-derailleur (11 speed) en Microshift Centos 11 voor-derailleur en natuurlijk een Sram 11 speed ketting.
Kettinglengte heb ik eerst ingesteld op groot voor en groot achter (zonder de ketting door de derailleur te laten lopen) en dan 2 linkjes erbij optellen. Maar ik vond dat de dat derailleur in de grootste stand dan teveel naar voren stak (nog wel met een S-je in de kooi). Dus poging twee was met voor & achter op de kleinste bladen en er dan voor zorgen dat er een klein beetje spanning op de derailleur kwam te staan.
Dit was een mooi gevalletje miscommunicatie zal ik maar zeggen. Ik dacht echt dat ik een hele fiets besteld had, maar Bram vertelde me toen ik de fiets op kwam halen dat ie alleen nog maar framesets uitleverd. Vond ik niet erg want zelf opbouwen vond ik super leuk en leerzaam om te doen en hij heeft me goed gematst met de prijs. En omdat ik niets in huis had qua onderdelen, heeft ie de nodige spullen (shifters, cassette, crankset, derailleurs) meegegeven. Remmen, wielen, balhoofdset & ketting heb ik zelf aangeschaft (met goed advies van Bram natuurlijk).
Ik zit op m'n werk dus zal vanavond even naar de technische specs van de onderdelen kijken.
De derailleur (voor en achter), crankset en shifters heb ik van Bram meegekregen dus ik ga ervan uit dat die passend zijn.
Wat ik nu op m'n foto's kan zien is het een 11 speed Sram XX1 shifter, NX achter-derailleur (11 speed) en Microshift Centos 11 voor-derailleur en natuurlijk een Sram 11 speed ketting.
Kettinglengte heb ik eerst ingesteld op groot voor en groot achter (zonder de ketting door de derailleur te laten lopen) en dan 2 linkjes erbij optellen. Maar ik vond dat de dat derailleur in de grootste stand dan teveel naar voren stak (nog wel met een S-je in de kooi). Dus poging twee was met voor & achter op de kleinste bladen en er dan voor zorgen dat er een klein beetje spanning op de derailleur kwam te staan.
(31-Oct-2024, 09:44 AM)Wim -de roetsende schreef:(31-Oct-2024, 09:27 AM)JaccovZ schreef: Ik ben een M5 CHR aan het opbouwen (dacht dat ik een complete fiets besteld had, maar 't bleek alleen een frameset (=bouwpakket) te zijn
Bedoel je met frameset dat het helemaal compleet is? Of moet je zelf nog onderdelen aanschaffen?
Een nieuwe CHR opgebouwd kost afhankelijk van de opbouw/afmontage, wel/geen Tail Bag, remsysteem, enz. enz. ongeveer €5000,-
'Kaal' kost die €4475,- met 2x10 of 2x11
Als je dat hebt betaald voor een bouwpakket, dan moet je misschien even een mailtje eraan wagen.
Had je wel of niet met Bram afgesproken dat hij de fiets zou opbouwen?
Met het technische gedeelte mag iemand anders je helpen. Dat is één van de redenen waarom ik Bram heb gevraagd om de fiets op te bouwen. Ik ben namelijk geen fietsenmaker. Ieder z'n vak.
Dit was een mooi gevalletje miscommunicatie zal ik maar zeggen. Ik dacht echt dat ik een hele fiets besteld had, maar Bram vertelde me toen ik de fiets op kwam halen dat ie alleen nog maar framesets uitleverd. Vond ik niet erg want zelf opbouwen vond ik super leuk en leerzaam om te doen en hij heeft me goed gematst met de prijs. En omdat ik niets in huis had qua onderdelen, heeft ie de nodige spullen (shifters, cassette, crankset, derailleurs) meegegeven. Remmen, wielen, balhoofdset & ketting heb ik zelf aangeschaft (met goed advies van Bram natuurlijk).