Hallo Jacco,
Ik vermoed dat het met de kettinglijn te maken heeft. Meet eens na hoe ver de ketting voor bij het kettingblad uit het midden van je frame zit en dan nog eens bij de kettingrollen. Dat moet ongeveer dezelfde waarde zijn. De belaste ketting moet buiten, de onbelaste binnen. De belaste ketting onder de rol langs, de onbelaste erboven.
Door de kettingrol loopt de ketting vanaf hetzelfde punt naar achteren. Het maakt niet uit op welk voorblad je zit. Bij grotere spanning op je derailleur, doet ie moeilijk. Iets is er dan anders.
Door de grotere spanning, veranderd ook de positie van het bovenste derailleurwieltje tov de tandwielen. Kijk eens wat daar gebeurt. Mogelijk komt ie te dicht bij het tandwiel. Dat is te verhelpen met een langere ketting en/ of met wat meer spanning op de B schroef. Ik zou eerst de B schroef proberen.
Zeker als het gekke gedrag alleen op het grootste kransje achter speelt, dan is dat iets om even goed naar te kijken. Nog een optie is dat je maximale begrenzing naar binnen toe een fractie meer ruimte nodig heeft. Bij de hogere kettingspanning komt dat allemaal wat preciezer.
succes!
Ik vermoed dat het met de kettinglijn te maken heeft. Meet eens na hoe ver de ketting voor bij het kettingblad uit het midden van je frame zit en dan nog eens bij de kettingrollen. Dat moet ongeveer dezelfde waarde zijn. De belaste ketting moet buiten, de onbelaste binnen. De belaste ketting onder de rol langs, de onbelaste erboven.
Door de kettingrol loopt de ketting vanaf hetzelfde punt naar achteren. Het maakt niet uit op welk voorblad je zit. Bij grotere spanning op je derailleur, doet ie moeilijk. Iets is er dan anders.
Door de grotere spanning, veranderd ook de positie van het bovenste derailleurwieltje tov de tandwielen. Kijk eens wat daar gebeurt. Mogelijk komt ie te dicht bij het tandwiel. Dat is te verhelpen met een langere ketting en/ of met wat meer spanning op de B schroef. Ik zou eerst de B schroef proberen.
Zeker als het gekke gedrag alleen op het grootste kransje achter speelt, dan is dat iets om even goed naar te kijken. Nog een optie is dat je maximale begrenzing naar binnen toe een fractie meer ruimte nodig heeft. Bij de hogere kettingspanning komt dat allemaal wat preciezer.
succes!