Ik had op basis van de how-to's van Parktool de B-screw op 5 mm gezet, maar zag net in de handleiding van Sram dat deze afstand voor een 11-speed derailleur op 14 mm moet staan. Daar heb ik 'm nu op gezet maar het probleem blijft zich voordoen.
Heb ook 2 filmpjes gemaakt: de eerste is met het kleine voorblad waarbij de ketting netjes door alle versnellingen heen loopt: https://photos.app.goo.gl/qUwHPhaTD75nTCL88. Op basis daarvan zou ik dan voorzichtig willen concluderen dat de indexing goed staat en de limit-screws ook. Hij loopt immers netjes door de versnellingen heen en valt aan beide kanten niet van de cassette.
Filmpje 2 is dezelfde situatie maar dan op het grote voorblad. Schakelen van klein naar groot gaat nog vrij redelijk, alleen kom ik niet op het grootste tandwiel. En de weg terug wordt het een beetje een zooitje. Of er gebeurd niets na het schakelen of hij pakt 2 kransjes tegelijk. En ik kom niet meer op het kleinste kransje. Zie https://photos.app.goo.gl/iMAZsQ6sWFpnKKrK8.
@Jeroen, ik heb ook de afstand gemeten: bij de kettingrol is de afstand 6 cm (midden frame - midden ketting) en bij het (grootste) voorblad 5,5 cm. Vanaf de voorderailleur tot de kettingrol is 95 cm, dus de ketting heeft 95 cm om het verschil van 5 mm te overbruggen.
Ik begreep trouwens niet helemaal wat je bedoelde met 'De belaste ketting moet buiten, de onbelaste binnen. De belaste ketting onder de rol langs, de onbelaste erboven.'
Want bij mij zit de belaste ketting wel onder de rol, maar de onbelaste eronder. Zie https://photos.app.goo.gl/fmGnGh2j6kMSHPxF6.
Heb ook 2 filmpjes gemaakt: de eerste is met het kleine voorblad waarbij de ketting netjes door alle versnellingen heen loopt: https://photos.app.goo.gl/qUwHPhaTD75nTCL88. Op basis daarvan zou ik dan voorzichtig willen concluderen dat de indexing goed staat en de limit-screws ook. Hij loopt immers netjes door de versnellingen heen en valt aan beide kanten niet van de cassette.
Filmpje 2 is dezelfde situatie maar dan op het grote voorblad. Schakelen van klein naar groot gaat nog vrij redelijk, alleen kom ik niet op het grootste tandwiel. En de weg terug wordt het een beetje een zooitje. Of er gebeurd niets na het schakelen of hij pakt 2 kransjes tegelijk. En ik kom niet meer op het kleinste kransje. Zie https://photos.app.goo.gl/iMAZsQ6sWFpnKKrK8.
@Jeroen, ik heb ook de afstand gemeten: bij de kettingrol is de afstand 6 cm (midden frame - midden ketting) en bij het (grootste) voorblad 5,5 cm. Vanaf de voorderailleur tot de kettingrol is 95 cm, dus de ketting heeft 95 cm om het verschil van 5 mm te overbruggen.
Ik begreep trouwens niet helemaal wat je bedoelde met 'De belaste ketting moet buiten, de onbelaste binnen. De belaste ketting onder de rol langs, de onbelaste erboven.'
Want bij mij zit de belaste ketting wel onder de rol, maar de onbelaste eronder. Zie https://photos.app.goo.gl/fmGnGh2j6kMSHPxF6.