13-Nov-2024, 09:01 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13-Nov-2024, 09:02 AM door Jeroen S.)
Ach bij Meindert Valenteijn zijn het allemaal prototypes omdat de volgende toch weer iets anders moest worden. Hij zou ergens boven de 100 modellen moeten zitten. In den beginne waren er een heleboel kleine fabrikantjes. Zie de Rowan FTX die momenteel te koop staat. Er werd ook nog wel eens wat geprobeerd of op maat gemaakt. Zo herinner ik me een M5 lowracer met extra kleine wieltjes voor een wat kleinere rijder. Ik heb ooit een Baron Xlow prototype gehad, die naar Luxemburg verkocht is. Die verschilde behoorlijk van de uiteindelijke versie, omdat ie ongebogen uit stukjes buis gebouwd was, terwijl de uiteindelijke gebogen werd. Er zijn ook heel veel ligfietsen als frameset verkocht, waardoor iedere fiets toch weer anders werd afgemonteerd.
Dat mountainbikemuseum is ontstaan omdat Jeroen ( de oprichter) fietsen ging opkopen toen de oude mountainbikes niks meer waard waren, nadat hij in zeecontainers ging tellen in plaats van in fietsen is het idee voor een museum ontstaan.
Gezien de prijzen voor ligfietsen momenteel, een prima moment om een container te gaan huren. Maar ik ben er ook voor dat ze gewoon gebruikt worden.
Dat mountainbikemuseum is ontstaan omdat Jeroen ( de oprichter) fietsen ging opkopen toen de oude mountainbikes niks meer waard waren, nadat hij in zeecontainers ging tellen in plaats van in fietsen is het idee voor een museum ontstaan.
Gezien de prijzen voor ligfietsen momenteel, een prima moment om een container te gaan huren. Maar ik ben er ook voor dat ze gewoon gebruikt worden.