22-Nov-2024, 07:10 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-Nov-2024, 07:12 PM door 365cycle.)
(22-Nov-2024, 02:44 PM)Hoekie schreef: In QV 209 was de spanningsregelaar binnen paar weken defect. Theo vertelde me dat het een nieuw model was (van hetzelfde) vanwege problemen met een bepaalde spanningsregelaar. Er zijn dus meerdere modellen in gebruik. De derde keer was door doorbranden kabel op 'de koelplaat' op de spanningsregelaar. Dat kan onder montage fout velomobileworld.com .Ben heel benieuwd welk nieuw model dat precies geweest is. Mijn DF en QV+ hadden allebei oudere lampen dan jouw QV, en alledrie doen het inmiddels alweer vier en vijf jaar probleemloos.
(22-Nov-2024, 02:44 PM)Hoekie schreef: Met extra spanningsregelaar bedoel ik uiteraard die van een VM.nl velomobiel zelf. Intern heeft een IQ-X E 150 inderdaad ook een spanningsregelaar (6 - 60V)Ok, dat heeft dus niets met de lamp te maken.
(22-Nov-2024, 02:44 PM)Hoekie schreef: De A versies moet je inderdaad niet hebben. Dat weet je nu. Met de A versies zijn zowel vmworld.com als vm.nl gestopt. Zie ook de stroomschema's.Ja, dat dacht ik dus ook. Volgens een technische meneer van Lupine die ik toen sprak zijn ze op de remote en BT instelmogelijkheden na in werking en verbruik identiek. Ik ben aan het meten gegaan omdat de capaciteit van m'n accu niet leek te kloppen. Het lag aan de lamp.
Een SL X heeft trouwens ook een 8W dimlicht net als de SL F. Net als de ~7.5 W van een IQ-X E 150.
(22-Nov-2024, 02:44 PM)Hoekie schreef:
SL AX = lupine externe akku, BT remote, hoger stroommodi
vs
SL F/SL X = VM akku, bedrade remote, lagere stroommodi.
En zie waar de discussie ontstaat

Misschien moeten we de IQ-X berichten even af laten splitsen.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.