Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
XL Hotspot in 3d-print
#27
(10 uren geleden)365cycle schreef: ..

In QV 209 was de spanningsregelaar binnen paar weken defect. Theo vertelde me dat het een nieuw model was (van hetzelfde) vanwege problemen met een bepaalde spanningsregelaar. Er zijn dus meerdere modellen in gebruik. De derde keer was door doorbranden kabel op 'de koelplaat' op de spanningsregelaar. Dat kan onder montage fout velomobileworld.com .

Met extra spanningsregelaar bedoel ik uiteraard die van een VM.nl velomobiel zelf. Intern heeft een IQ-X E 150 inderdaad ook een spanningsregelaar (6 - 60V)

De A versies moet je inderdaad niet hebben. Dat weet je nu. Met de A versies zijn zowel vmworld.com als vm.nl gestopt. Zie ook de stroomschema's.
Een SL X heeft trouwens ook een 8W dimlicht net als de SL F.  Net als de ~7.5 W van een IQ-X E 150.

SL AX = lupine externe akku, BT remote, hoger stroommodi
vs
SL F/SL X = VM akku, bedrade remote, lagere stroommodi.

En zie waar de discussie ontstaat  Angel

On topic. Een SL F past ook in een gewone hotspot. Of een IQ-XS met grootlicht. Net als dat die in de gaten van een QV passen.
Het gat moet voor de SL F wel ietsje groter gemaakt worden.

Vind het een erg mooi initiatief van Axel. Mooi, liefde voor de velomobiel cq voor het geld zal hij het niet doen.

Persoonlijk zou ik het - op de muts - bij cam en varia radar laten. Maar vind het ook mooi dat deze optie er is voor degene bij wie deze oplossing het beste past.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#28
(10 uren geleden)Hoekie schreef: In QV 209 was de spanningsregelaar binnen paar weken defect. Theo vertelde me dat het een nieuw model was (van hetzelfde) vanwege problemen met een bepaalde spanningsregelaar. Er zijn dus meerdere modellen in gebruik. De derde keer was door doorbranden kabel op 'de koelplaat' op de spanningsregelaar. Dat kan onder montage fout velomobileworld.com .
Ben heel benieuwd welk nieuw model dat precies geweest is. Mijn DF en QV+ hadden allebei oudere lampen dan jouw QV, en alledrie doen het inmiddels alweer vier en vijf jaar probleemloos.

(10 uren geleden)Hoekie schreef: Met extra spanningsregelaar bedoel ik uiteraard die van een VM.nl velomobiel zelf. Intern heeft een IQ-X E 150 inderdaad ook een spanningsregelaar (6 - 60V)
Ok, dat heeft dus niets met de lamp te maken.

(10 uren geleden)Hoekie schreef: De A versies moet je inderdaad niet hebben. Dat weet je nu. Met de A versies zijn zowel vmworld.com als vm.nl gestopt. Zie ook de stroomschema's.
Een SL X heeft trouwens ook een 8W dimlicht net als de SL F.  Net als de ~7.5 W van een IQ-X E 150.
Ja, dat dacht ik dus ook. Volgens een technische meneer van Lupine die ik toen sprak zijn ze op de remote en BT instelmogelijkheden na in werking en verbruik identiek. Ik ben aan het meten gegaan omdat de capaciteit van m'n accu niet leek te kloppen. Het lag aan de lamp.

(10 uren geleden)Hoekie schreef:
SL AX = lupine externe akku, BT remote, hoger stroommodi
vs
SL F/SL X = VM akku, bedrade remote, lagere stroommodi.

En zie waar de discussie ontstaat  Angel
Niet daar, want het klopt niet wat je schrijft. De SL-AX sluit je net als alle andere lampen gewoon aan op de accu van de velomobiel. Bij m'n DF had ik een Lupine 2S, bij de Bülk kreeg ik een Lupine 4S2P geleverd die ik niet besteld had (maar volgens Roemenië wel nodig had, dus ik heb 'm wel aangenomen - ik wilde het ICB niet moeilijk maken en dacht toen nog dat het een mooi product was) en die ook nog eens van slechte kwaliteit bleek. Daarna ben ik m'n LiPo accus gaan gebruiken en heb ik de dashcams ingebouwd.

Misschien moeten we de IQ-X berichten even af laten splitsen.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#29
(5 uren geleden)365cycle schreef: ...

Een specifiek Lupine branded akku (7.2/14.4) is geen VM accu van origine, die zat nou eenmaal verplicht bij zo'n A model lamp en moest je dus wel in een velomobiel gebruiken.

Maarreh, het maakt mij verder niet, ben klaar met deze niet echt fraai gedraaide discussie. De waarschuwing is gegeven. Aan een ieder om er mee te doen wat ie wil.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#30
Niets is een VM-accu van origine. Het zijn allemaal gewoon lithium ion of lithium polymeer accus, met of zonder BMS.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Tocht met een CruzBike door GCN
Excuus, ik schaa...Wim -de roetsende — 12:24 AM
OBT 2024 Rotterdam
Ik heb net gekeken ...ZoefZoef — 11:56 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Wales! Excuus...Fietsbennie — 11:52 PM
XL Hotspot in 3d-print
Niets is een VM-accu...365cycle — 11:28 PM
OBT 2024 Rotterdam
...., zit dus ...LowJob — 11:08 PM
OBT 2024 Rotterdam
...., zit dus vo...TimSch — 10:57 PM
OBT 2024 Rotterdam
Ik heb net gekeken n...Willeke_IGKT — 10:42 PM
OBT 2024 Rotterdam
Mijn basiscondit...LowJob — 10:34 PM
OBT 2024 Rotterdam
Als rookie met een...TimSch — 09:57 PM
OBT 2024 Rotterdam
Bedankt voor de upda...Hoekie — 09:09 PM
XL Hotspot in 3d-print
... Een specifi...Hoekie — 08:50 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Met ligfietsen kun j...voodoo — 08:38 PM
Lange imbussleutel bij M5 Low Racer
Je hebt een lange ...John1000 — 08:35 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Wales! Laat dat de...Lopopodium — 08:02 PM
Lange imbussleutel bij M5 Low Racer
Je hebt een lange in...melle z — 07:45 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Lijkt mij ook wel ke...Fietsbennie — 07:39 PM
Lange imbussleutel bij M5 Low Racer
Ik kan niets bedenke...ZoefZoef — 07:37 PM