(11 uren geleden)365cycle schreef: ..
In QV 209 was de spanningsregelaar binnen paar weken defect. Theo vertelde me dat het een nieuw model was (van hetzelfde) vanwege problemen met een bepaalde spanningsregelaar. Er zijn dus meerdere modellen in gebruik. De derde keer was door doorbranden kabel op 'de koelplaat' op de spanningsregelaar. Dat kan onder montage fout velomobileworld.com .
Met extra spanningsregelaar bedoel ik uiteraard die van een VM.nl velomobiel zelf. Intern heeft een IQ-X E 150 inderdaad ook een spanningsregelaar (6 - 60V)
De A versies moet je inderdaad niet hebben. Dat weet je nu. Met de A versies zijn zowel vmworld.com als vm.nl gestopt. Zie ook de stroomschema's.
Een SL X heeft trouwens ook een 8W dimlicht net als de SL F. Net als de ~7.5 W van een IQ-X E 150.
SL AX = lupine externe akku, BT remote, hoger stroommodi
vs
SL F/SL X = VM akku, bedrade remote, lagere stroommodi.
En zie waar de discussie ontstaat
On topic. Een SL F past ook in een gewone hotspot. Of een IQ-XS met grootlicht. Net als dat die in de gaten van een QV passen.
Het gat moet voor de SL F wel ietsje groter gemaakt worden.
Vind het een erg mooi initiatief van Axel. Mooi, liefde voor de velomobiel cq voor het geld zal hij het niet doen.
Persoonlijk zou ik het - op de muts - bij cam en varia radar laten. Maar vind het ook mooi dat deze optie er is voor degene bij wie deze oplossing het beste past.