(11 uren geleden)Roepers schreef: Ik zie voortdurend dat velen de snelste velomobiel wil hebben. En dat is in veler ogen niet meer de DF maar de Snoek-L. De verschillen zijn waarschijnlijk miniem maar worden binnen de gemeenschap uitvergroot of misschien alleen maar verondersteld.
Mwoh, dat verschil is op zich best duidelijk hoor, en zeker als het flink waait.
Zet je er hosen/pants/wielkappen op, dan wordt het verschil flink kleiner (maar dan heb je het eigenlijk over de Tuna, die inderdaad écht wel rap is).
Wat mij er altijd van heeft weerhouden een DFXL te kopen is dat hij gewoon listig is bij zijwind, qua sturen, dan moet je echt opletten want hij is dan gewoon niet koersvast. En de Tuna... ja, een super-fiets, maar ik vind hem gewoon niet zo mooi, sorry.
(10 uren geleden)365cycle schreef: Dit idd. Duitsers willen vooral de allersnelste fiets hebben. Maar ik heb vertrouwen in de Tuna, en ook wel in de verkoop ervan. Die komt nog wel op stoom.
Daarbij is zelfs met vermogens zoals ik tot voor kort trapte de Tuna zeker niet trager dan de Snoek L, Bülk, W9 etcetera, tenzij je heel veel ruimte hebt en het landschap zo plat als een pannenkoek is.
De Duitsers die veel op hun forum schrijven (en daarmee al dan niet bewust veel geïnteresseerden beïnvloeden/sturen) rijden ook vaak hele lange hoge-snelheids-trajecten. Daarom is de Milan SL daar ook nog steeds zo vreselijk populair, dat ding loopt op lange stukken gewoon als een kogel.
Maar ik ben ervan overtuigd dat in de randstad een DF op de meeste trajecten sneller dan een Milan SL. Want een DF is een snel-accelererend gooi-en-smijt-fietsje, en een Milan SL is dat juist niet..