Ik denk eerlijk gezegd dat NS al ver voordat de OV-fiets in beeld kwam, treinen had met weinig plaats voor fietsen. In ieder geval is de ruimte in de Koplopers voor fietsen heel erg bescheiden, en die reden al massaal in de jaren 80. Het is al heel lang duidelijk dat er veel meer behoefte bestaat om fietsen mee te kunnen nemen in de trein en NS deed daar niets mee. Toen kwam begin 2000 mede vanuit de Fietsersbond het initiatief van de OV-fiets om fiets en trein toch beter te kunnen combineren. Dat is uiteindelijk toch door NS overgenomen omdat ze ook begonnen in te zien dat de fiets wel grote waarde zou kunnen hebben voor de trein.
Stel: NS zou van beleid wijzigen en fietsvervoer veel meer faciliteren. Dat vraagt een forse aanpassing aan treinen, maar ook van de overstapstations. Want als er echt ruimte wordt geboden dan zijn naar mijn stelligste overtuiging die paar liftjes niet voldoende.
NS gaat er ook maar aan voorbij dat op heel stations in het noorden bijvoorbeeld helemaal geen OV-fietsen zijn.
Groet,
Marco
Stel: NS zou van beleid wijzigen en fietsvervoer veel meer faciliteren. Dat vraagt een forse aanpassing aan treinen, maar ook van de overstapstations. Want als er echt ruimte wordt geboden dan zijn naar mijn stelligste overtuiging die paar liftjes niet voldoende.
NS gaat er ook maar aan voorbij dat op heel stations in het noorden bijvoorbeeld helemaal geen OV-fietsen zijn.
Groet,
Marco