2 uren geleden
De busverbindingen die steeds verder worden uitgekleed ligt volgens mij al op provinciaal niveau, daar heb ik niet perse vertrouwen in. Op nationaal niveau wordt onderzoek naar nieuwe treinverbindingen afgehouden, en wanprestaties niet perse bestraft, dus daar ligt de oplossing ook niet.
Gewoon goed, bruikbaar, betrouwbaar OV? Alles wat verbeterd moet worden kost geld en ik vind het nu al schreeuwend duur en bovendien onpraktisch. Als ik met mijn gezin naar mijn ouders wil stap ik met 6 mensen en een hond in de auto en ben ik er een uur later. Met het ov kost het 2 uur en 90 euro voor 3 volledig betalende personen, plus 3 kinderen die vast veel goedkoper zijn, maar niet gratis. Ja de auto kost ook geld, maar niet zoveel. Bovendien een stuk minder kans op vertraging en gemakkelijk spullen meenemen.
Let op, ik ben geen ov hater, ik heb het als student met veel plezier gebruikt want het was gratis en had geen kleine kinderen met spullen die mee moesten. Het heeft absoluut voordelen.
Ik denk dat het pas ten goede gaat veranderen als wordt beseft dat het geld dat nu naar betere infrastructuur voor autos gaat als subsidie naar het ov kan. Dan krijg je goedkopere kaartjes, meer gebruik, schaalvoordelen etc. Dan kan je ook de niet rendabele lijnen in stand houden. Maar, zolang winstgevendheid de drijfveer is wordt de dienstverlening niet beter want alles want geld kost wordt steeds verder afgestoten. Dat werkt voor de mensen op de winstgevende lijnen, maar alles erbuiten lijdt daaronder.
Gewoon goed, bruikbaar, betrouwbaar OV? Alles wat verbeterd moet worden kost geld en ik vind het nu al schreeuwend duur en bovendien onpraktisch. Als ik met mijn gezin naar mijn ouders wil stap ik met 6 mensen en een hond in de auto en ben ik er een uur later. Met het ov kost het 2 uur en 90 euro voor 3 volledig betalende personen, plus 3 kinderen die vast veel goedkoper zijn, maar niet gratis. Ja de auto kost ook geld, maar niet zoveel. Bovendien een stuk minder kans op vertraging en gemakkelijk spullen meenemen.
Let op, ik ben geen ov hater, ik heb het als student met veel plezier gebruikt want het was gratis en had geen kleine kinderen met spullen die mee moesten. Het heeft absoluut voordelen.
Ik denk dat het pas ten goede gaat veranderen als wordt beseft dat het geld dat nu naar betere infrastructuur voor autos gaat als subsidie naar het ov kan. Dan krijg je goedkopere kaartjes, meer gebruik, schaalvoordelen etc. Dan kan je ook de niet rendabele lijnen in stand houden. Maar, zolang winstgevendheid de drijfveer is wordt de dienstverlening niet beter want alles want geld kost wordt steeds verder afgestoten. Dat werkt voor de mensen op de winstgevende lijnen, maar alles erbuiten lijdt daaronder.