2 uren geleden
In de jaren 80 (ongeveer) reed er in de trein Zandvoort - Maastricht in de zomer een fiets wagon mee. Geen stoelen, alleen fietsparkeer ruimte. Hoe het werkte weet ik niet, heb er nooit gebruik van gemaakt.
.
----
Vergeet bij de kosten voor het reizen met de auto niet om de vaste kosten mee te rekenen.
Hoeveel per maand?
En voor het hele land, als we voor elke euro die aan wegverkeer uitgegeven wordt er ook een in openbaar vervoer zouden stoppen zouden we het beste systeem van de wereld hebben. (Niet eens zoveel voor nodig, we hoeven maar een paar landen in te halen, internationaal gezien doen we het zo slecht nog niet.)
En als je ook de gratis parkeerplaatsen zou gaan laten betalen voor hetzelfde bedrag als bouwgrond in de stad is parkeren in Amsterdam nu niet duur meer.
Dat zou nu weer kunnen en dan bij veel meer treinen.
.
----
Vergeet bij de kosten voor het reizen met de auto niet om de vaste kosten mee te rekenen.
Hoeveel per maand?
En voor het hele land, als we voor elke euro die aan wegverkeer uitgegeven wordt er ook een in openbaar vervoer zouden stoppen zouden we het beste systeem van de wereld hebben. (Niet eens zoveel voor nodig, we hoeven maar een paar landen in te halen, internationaal gezien doen we het zo slecht nog niet.)
En als je ook de gratis parkeerplaatsen zou gaan laten betalen voor hetzelfde bedrag als bouwgrond in de stad is parkeren in Amsterdam nu niet duur meer.
Dat zou nu weer kunnen en dan bij veel meer treinen.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)